Mihin eläinsukuun virtahevot kuuluvat?

Avainsanat: virtahevot eläinsuku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2011 - 22:21

Ei mitään lisättävää palisanterin tyhjentävään vastaukseen... Valaitten sukua! Enpä tuotakaan tiennyt.

Lisätty: 19.01.2011 - 22:35

Ei kun onpas sittenkin lisättävää: virtahepo eli laji nimeltä hippopotamus amphibius on siis sukunsa ainoa nykyään elävä edustaja. Virtahepojen suku on nimeltään Hippopotamus.Virtahepojen heimossa (Hippopotamidae)sen sijaan on toinenkin säilynyt laji, kääpiövirtahepo choeropsis liberiensis. Taksonomiahan siis menee ylhäältä alas näin: Kunta, pääjakso, alajakso, luokka, lahko, heimo, suku, laji, alalaji. Tv. nimim. 2 vuotta biologiaa opiskellut :-)

Lisätty: 19.01.2011 - 22:38

Ja kääpiövirtahevon suku on choeropsis.

Kysyjän kommentti

uusien fossiililöytöjen perusteella nyt tiedetään kuitenkin, että virtahevot ovat lähintä sukua valaille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.01.2011 - 22:03

Virtahevot (Hippopotamidae) on sorkkaeläinten lahkoon kuuluva heimo. Aiemmin virtahevot luettiin sikaeläimiin,antiikin Kreikassa niitä pidettiin hevosten lähisukulaisina, mutta nykyisen, geenitutkimuksiin perustuvan käsityksen mukaan niiden lähimpiä eläviä sukulaisia ovat valaat.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 22:26

fi.wikipedia.org/wiki/Virtahepo Siinähä sitä olisi luettavaa. Suvusta en enempää tiedä, mutta

missä on lähetä nappula siellä se suku.Eiks je.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 22:55

Sorkkaeläimiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 02:33

Virtahevot ovat ainoita, sorkkaeläimiä jotka ovat sopeutuneet vesieäimiin. Puolittain vedessä elävät virtahevo tova tomaksuneet tavan laiduntaakuivalla maalla ja syödä vesikasvejapäiväsaikaan.
Kaikki sorkkaeläimet ovat kasvissyöjiä. Siat ja pekarit sietävät syödä myös nuoria linnunpoikasia , matelojoita ja eläinten raatoja.

Lähteet:
googlen kanssa aauyö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 07:27

Merihevosten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 08:08

Nisäkkäitä, sorkkaeläimiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 11:03

tekemäni syvääluotaavan tutkimuksen mukaan voisi tehdä sen johtopäätöksen että virtahepo (Hippo) kuuluu " säästöpossu-eläimien" sukuun ....

www.google.fi/images?hl=fi&a...l=&oq=

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 16:46

Ei ainakaan muumien (eikä hemulien) sukuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 23:08

Kyllä ne on sorkkaeläimiä..