"Vuoden teemaksi voi valita työelämänsä huokoistaminen" oletko ryhtynyt toimenpiteisii ? vanhat kujeet - uudet termit

Pidä taukoja töissä

www.tietoviikko.fi/tividuuni...562734.ece

Avainsanat: huokoistaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.01.2011 - 11:26

huokoistaminen, oiva termi. voi huokaista mennentullen luvan edestä työaikana ja sanoa olevansa huokoistamassa. ainakin torkkupeitoista puheenollen se on jo aiemminkin tiedostetttu jossain paikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.01.2011 - 12:15

Hyvä uusi termi, toivottávasti tarttuu tajuntaan. Oivalsin mitä sillä tarkoitetaan ennenkuin aloin siitä lukea.
Kyllä meillä on aina ollut vaateena se että taukoja tulee pitää, lyhyitä varsinaisten ruoka-ja kahvitaukojen lisäksi. Huokoistaminen vie ajatukset suuntaan jossa tehdään putkeen reikä....! Eli siihen päivän työputkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 12:30

Siihen ne kännykät ja compjuutterit ovat johtaneet.

Ennen muinoinoin työntekijän pääasiallinen tehtävä oli olla työnantajan käytettävissä valtion virastoissa noudatettavana työaikana.

Nyt ne elää kuin pellossa ja venturoi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 12:35

kiva sana siis lorvimiselle, eikun huokoistamaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 13:38

Mitenkä muutenkaan nuo konsultointi yritykset pärjäävät markkinoilla, elleivät keksi uusia nimiä vanhoille konsteille. Tuo huokoistaminen on aika kuvaava nimitys entisten "luovien taukojen" korvaajaksi. Kaikkea se ihmisen mielikuvitus tuottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 14:51

Huokaistaan vähän, onhan se vanha sana jo ollut käytössä minun lapsuudesta saakka.
Huokoistetaan tarkoittaa sitten varmaan isoja joukkoja.
Kyllä se isä pappa esimerkiksi perunapellolla sanoi, että huokaise vähän, tarkoittaen, että lepää vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 16:50

Uusi termi taas tutuille asioille..eihän ilman pieniä pausseja jaksa. Saa nähdä miten ratkeaa huokoistaminen minun kohdalla...työterveyslääkärin vastaanotto huomenna...nivelet sanovat sopimuksensa irti: Sitten joko lyhkäisempään työviikkoon tai jotain mitä en vielä itsekään tiedä. Kaitpa se jokin konsti löytyy minunkin kohdalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 18:42

Juu, yritetään huokoistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 21:15

Kyllä välillä huokaisee..ja silloin se on tauon paikka..Senjälkeen taas jaksaa vaikka mitä mieleen juolahtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 21:27

Ääks, alan olla allerginen noille uusiosanoille jotka päättyvät ...stamiseen. Ikään kuin kaiken voisi muokata mieleisekseen ja alistaa tuotantokoneiston osaseksi. Tuotteista! Tehosta! Järkeistä! Jalosta! Mainosta! Ja kaiken lisäksi huokoistaakin pitää. Jos haluaa ottaa ommoolommoo tai muuten vaan istua mättäällä hetken, niin kyllä se käy kunhan vaan keksitään tehokkaalta kuulostava nimi. Ärsyttäääääh! Minä en ainakaan huokoista yhtään mitään, talouspaperikin on jo onneksi valmiiksi huokoistettu. Mappien vieressä on kyllä rei'ittäjä, sillä tulee huokoistettua tärkeät kuitit niin että saa ne kansioon talteen.

Lisätty: 18.01.2011 - 21:43

Toinen ärsytyskäyrää nostanut ilmaus samasta uutisesta: Mikrotauko! Sapattivapaa on siis arvatenkin makrotauko... kai sitä on sitten fiksumpi jos huokoistaa mikrotauoilla, sen sijaan että vain hengähtää hetkosen.... minä kuiten olen vapaaehtoisesti juntti - ja ylpeä siitä! Tv. nimim. kyllä minä niin mieleni pahoitin :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 23:38

Samoin täällä,vierastan...huokoistaa,tosi outo verbi.Samassa jutussa toinenkin uusi tiedonjyvänen,leppoistaminen eli downshiftaaminen!!!!Leppoistamisen ideana on luopua jostakin ja tyytyä entistä vähempään." Huokoistamisen ideana on säilyttää työkyky ja työhalu sekä jopa parantaa niitä".Ja ne teesit;älä huokoista huokoistamisen takia vaan tarpeen mukaan.Aaargh mitä jargonia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 08:27

Juu, minähän en lorvaile enkä laiskottele vaan huokoistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.01.2011 - 19:11

Huokoistettu on ja huokoistuttamaan tullaan jatkossakin.