Oletko ahkeroinut tänään lumihommissa?

Avainsanat: lumityöt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.01.2011 - 03:27

Juu! Ja olikin jo korkeahko aika... Ensin tongin lumihangesta sinne uponneen lapion, sitten kaivoin poteron ja bodasin sen pohjalta lastenvaunut esiin. Bussipysäkillä pääsin taas hommiin, kun lumiauran jäljiltä pysäkin ja autotien välillä oli miniatyyriversio Kiinan muurista... mutta per aspera ad astra! Pääsimme siis kaikesta huolimatta kaupunkiin ja tytär löysi ystävälleen mieluisen ja kaiken lisäksi kukkaroystävällisen synttärilahjan.

Lisätty: 18.01.2011 - 03:31

Neiti olikin aika tärkiänä, kun eka kertaa eläissään on kutsuttu oikeille synttäreille ja sai vieläpä ihan itse käydä ostamassa ystävälleen lahjan. Kaupassa hänestä kuoriutui laatutietoinen kuluttaja, joka asiantuntevasti arvioi lelujen kiinnostavuutta, kestävyyttä jne. Aika hyvin nelivuotiaalta! Sain siis olla ylpeä äiti tänään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.01.2011 - 19:14

Kiva Tuutikki kun pidät huolen meidän hyvinvoinnista. En minä ole ahkeroinut, kun netissä ja ruoanlaitossa. Kerrostalo hoitaa lumet. Enkä enään pystyisikään sellaisiin urheilusuorituksiin.
On nuo muskelit venähtäneet "alleiksi" ei voimaa enään.
On sitä kuulemma lunta tullut täällä Keuruulllakin oikein tuulen kanssa iltapäivällä,
siskoni kertoi niin. Olen ollut sisähommissa iltapäivän. aamupäivällä olikin hyvä sää.
Jos Sinulla on lumitöitä, niin puhtia vain siihen hommaan toivotan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 19:27

Aamusella oli pakko. Minä tässä näitä terasseja kuisteja polkuja lapiolla ,mies menee lumilingolla.
Kyllä lunta on ihan kiitettävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 19:27

taloyhtiön huoltofirma huoltaa pihan kesät talvet. mutta oikopolun puistoon ja polun linnunruokintapaikalle huitelen joko lapiolla tai kolalla lumettomaksi. talossamme asuu pääasiassa iäkkäämpää väkeä ja tykkään tehdä lumitöitä, hyötyliikuntaa Fiina-koiran kanssa juoksentelun lomassa. aamulla tuli hileistä vettä ja ehtoonsuussa karvalakinkokoisia lumihiutaleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 20:03

Kopsutin aamulla portailta jäärähmän pois ja heitin nuoskalumet kinokseen.Linnunruokintapaikalle on melkein kahden metrin kinos,lunta ei nyt sentään niin paljon ole tullut,mutta talon maansiirto(=lumensiirto)kone on kasannut tien päältä lumet siihen paksuksi penkaksi.Nyt alkaa meillä päin olemaan tiet klasyyripintaisia,en aio liikkua yhtään enempi ulkona kuin on pakko.Vapaaehtoisesti kotini vankina,kituutan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 20:17

Ei meillä ole lumihommia tänään tehty, luonto on hoitanut sen homman tänään, on ollut pakkanen 4 astetta lämmön puolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 20:42

Sujuvasti olen katsellut kun tuossa piha-alueella traktori on pörrännyt. Hiki siinäkin tulee kun oikein ahreria ihmisiä katselee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 20:59

Eipä ole tullut tehtyä, mutta liukastellut tuolla ulkona, ja yrittänyt henkensä kaupalla pystyssä pysyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 21:47

Aamusta sai heti kahlata lumessa,kun meni lehteä hakemaan..Pakko oli tehdä lumityöt..kun koko päivän vielä satoi lisää lunta..sauna kyllä rentoutti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 00:04

senverran tuli heiluttua lapionvarressa ettei vilu tullut .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 11:54

Ei ole ollut tarvetta, autossani on kyllä lumilapio yllätysten varalta, ja aina jonkinlainen lapio. Autoa en ole paljoa käyttänyt näiden ennätyslumien aikaan, autoni on maalla tallissa, liftaan miehen autossa enimmäkseen.
Nyt on taas vaihteeksi enemmän tekemistä veden kun lumen kanssa, lumi sulaa kovaa vauhtia ja märkyyttä riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2011 - 18:31

Isäntä on minunkin edestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 10:16

puoliso hoiti homman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.01.2011 - 19:06

Jo vain. Puolisentoista tuntia heti aamusta siellä viihdyin. (?)