Kuulkaas, mie varasin hotellin ja maksoin sen, mutta en ymmärrä...

"Varauksesi ennakkomaksu veloitetaan varauksen yhtedessä." Tuleeko kun menee sinne hotelliin niin jotain muita maksuja? Eikö se ollutkaan siinä?

Lisätty: 18.01.2011 - 23:11

Minä todellakin sain sellaisen käsityksen, että maksoin koko hinnan enkä pelkästään varausmaksua. mutta en mä enään tiiä.

Avainsanat: ennakkomaksu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2011 - 18:29

Yleensä menee luottokortilta vain ns.varausmaksu,ehtojen mukaan saat sen/jotakin takaisin jos peruutat,mutta loppu maksetaan vasta kun olet paikan päällä;näin ainaskin mulla on ollut.Nyt mulla yks varaus,josta maksoin luottokortilla 1€ ja loput paikalla eli jos et peruuta veloittavat kortilta varauksen.Se korttiteto on vakuutena toisella osapuolella.

Lisätty: 16.01.2011 - 01:16

Ymmärsin,että Nenni tarkoittaa hotellin varausta;ehkä maksusysteemit erilaisia kuin matkavarauksessa?Kaino mielipide mun...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 15.01.2011 - 20:42

Tuo mielestäni tarkoittaa sitä että jos tilaat netissä ja matkan alkuun on enemmän kuin 14 vrk:tta, sinä maksat ns. varausmaksun. Silloin tulee eteen pankkiohjelma millä pääset sen maksamaan. Loput tulee sitten laskuna jälkeenpäin. Mutta lähtösi on lähellä, silloin yleensä maksetaan koko summa. Kumpaa maksoit?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2011 - 22:36

varausmaksu otetaan aina, mutta loput 1 kuukautta ennen matkaa kokonaan pitää olla maksettu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2011 - 23:28

Niin se menee kuten Toffe mainitsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 09:26

kannattaa katsoa sen matkatoimiston sivuilta, mitä olet matkasi varannut, yleensä ne ehdot on hyvin selitettynä. tai ota yhteyttä siihen matkatoimistoon mistä olet matkasi / hotellisi varannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 20:02

Maksoitkohan nyt siis juuri sen varausmaksun vaiko koko matkan hinnan...eli ehkäpä tililtäsi jo menikin juuri se varausmaksu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 20:46

Kuukausi ennen pitää olla kokonaan maksettu..Miten nyt sitten olet maksanut..ilmeisesti vain varausmaksun..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2011 - 05:05

Riippuu mitä toimistoa käytit, mutta yleensä matka pitää olla maksettuna kuukautta ennen lähtöä, jollet ole ostanut peruutuspaikkaa. Varausmaksu menee yleensä aina, ja on jokin tietty osa koko summasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 13:07

Eihän tuo siällä kun ns. varausmaksun ymmärtääkseni? Mikähän se summa oli? Riippuu eli nettitoimistojen käytännösitä ja ennenkaikkea hotellista miten haluavat.
Useimmiten on niin että kaikki maksetaan vasta hotellissa mutta siitä on maininta ko. hotellin omilla sivuilla. Mahdollinen peruutus täytyy myös tehdä heidän ilmoittamana aikana.

Lisätty: 19.01.2011 - 13:11

Brysselissä käytän hotellia joka maksetaan kokonaan vasta perillä. Mutta jos peruutus tulee, se on ilmoitettava 1 vrk aiemmin., silloinkaan ei mene mitään maksuja. 1 kuukausi ennen matkaa maksu kokonaan on vain ryhmämatkoissa eli valmismatkoissa. Varaussivustoja ja hotelleja on monenlaisia, myös maittain käytäntö vaihtelee.
Kun alkaa varaaman, laittaa vuorokaudet ja muut tiedot, silloinhan tulee koko hinta näkyviin, eikös vain? Silloin täytyy laittaa hinta muistiin tai printata kaikki sivut. Jos on ennakkomaksu, se tulee sen jälkeen ja näkee mikä se on. Vaikeata on jälkeenpäin tietää mitä maksoi... eikä etenkään kukaan ulkopuolinen voi tietää senkään vertaa.
Itse en menisi maksamaan mitään jos ja kun en tiedä mitä maksan!