Monien huonekasvien hoito-ohjeissa kehoitetaan lannoittaminen aloittamaan keväällä. Mutta milloin alkaa tässä tapauksessa kevät?

Avainsanat: huonekasvien lannoitus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.01.2011 - 20:37

Kyllä minäkin maaliskuun loppupuolella ja huhtikuulla aloittelen Kekkilän kukkalannan kannon.
Liekö sitä vielä olemassa. Onpa kiva kun saa ajatella jo kevättä vaikka vain näin kukkalannoitteden
mukana. Siitä ne versoo muutkin toiminnot. Kunhan nyt päästään tuonne maaliskuun loppuun, niin
on suuria suunnitelmia kevään suhteen.Vaikka minulla ei ole kuin tuo iso lasitettu parveke, niin
mikään ei estä minua suunnittelemasta kukkasia sinne.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.01.2011 - 20:31

Viherkasvit tutuksi! Löydä hoito-ohjeet ja muut tiedot viherkasvillesi. ... Keväällä, maalis-huhtikuussa, aloitetaan lannoitus ja runsaampi kastelu

koti.kapsi.fi/panttinet/aihe.../index.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 20:42

Minä hyvin pienesti aloitan jo helmikuulla. Tosin tänään hieman lannoitin orkidea-tarhaani samalla, kun pidin niitä vedessä. Mulle tuli muuten postissa jo ensimmäinen siemenluettelo ja se jos mikään on kevään merkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 21:46

Biolan
Huonekasvit ovat talvilevossa pimeimmän ajan vuotta. Silloin lannoituksen sijaan kasveille annetaan virkistävää Merileväuutetta, joka tasapainottaa kasvien ravinteidenottoa ja lisää niiden elinvoimaisuutta. Mutta uuden kasvun alkaessa helmikuulla on aika aloittaa lannoitus. Lannoitukseen voidaan käyttää...
www.biolan.fi/suomi/default3...age_id=663

Huonekasvien lannoitus
www.yhteishyva.fi/piha_parve...lannoitus/
Huonekasvien keväthuolto
www.yhteishyva.fi/piha_parve...vathuolto/

www.google.fi/search?q=huone...=firefox-a

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 23:22

Minulle kevät on jo helmikuu, erityisesti kasveille, jotka saavat runsaasti valoa. Ulkoa tuleva valo ja keskusläämitys yhdessä saavat kasvit haihduttamaan aika runsaasti, joten kannattaa seurata mullan pinnan kuivumista jakastella reilummin kuin jotkut oppaat neuvovat.

Kylvän nyt tammikuun lopulla pelargonien siemenet. Ne lähtevät hyvin kasvamaan, jos kasvupaikka on riittävän valoisa. Viime kesänä kolme itsekasvatettua pelargoniaa vei parvekkeelta neliön verra ntilaa. Kukkia oli mahtavasti pakkasiin asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2011 - 09:36

maaliskuu maata näyttää, alkaisikohan kevät silloin,
vaiko vasta huhtikuussa.
krassinsiemenet yleensä piilotan parvekelaatikon multiin maaliskuussa,
ehtivät kasvamaan ja kukkimaaan ajoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.01.2011 - 19:01

Minusta se alkaa maalis-huhtikuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 22:16

Helmikuussa alan jo pienillä lannoitu määrillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2011 - 13:03

Lannoitetaan silloin kun on uutta kasvua näkyvissä. Muistan äitini, joka oli tunnettu viherpeukalo, sanoneen että esim. uudet mullat kukkiin on syytä vaihtaa tammikuun loppuun mennessä ja myös uusia pistokkaita on hyvä noihin aikoihin laittaa kasvamaan. Lannoitus on hyvä aloittaa varovasti. Itselläni on vain viherkasveja joita ei paljoa tarvitse lannoittaa.