mikä on maailman paras paikka asua, jos suomea ei lasketa mukaan?

perustelut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2011 - 09:13

Jos nyt pitäisi maata vaihtaa, lähtisin Kreikkaan. Talous on siellä kuralla, mutta ruoka hyvää, ihmiset ystävällisiä ja ilmasto leuto talvellakin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2011 - 07:36

Minusta se olisi ruotsi, on samankaltaiset yhteiskunta asiat ja koulutukset, terveydenhoito ja kieltäkin osaan puhua, eli se olisi minulle se toinen vaihtoehto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 09:30

Vaikea vastata. Kait se olisi minulle Norja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 10:04

Apua, jos pitää valita niin meen kyllä Kreikkaan Rodokselle....

Lisätty: 12.01.2011 - 10:05

kielitaito ei esteenä kaikki puhuvat Suomea, ja todella ystävällistä väkeä... nautin silloin siellä olosta, mutta tuo silloinen maanjäristys oli vähän liikaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 10:13

oma koti tietysti,
sijaitsi se missä maailmankolkassa tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 10:39

Joku pohjoismaista tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 11:55

Costa Rica
Siellä on kuulemma maailman onnellisimmat ihmiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 13:26

Olen palisanterin kanssa aivan samaa mieltä siitä että maailman paras paikka asua on oma koti sijjaitsipa se missäpäin maapalloa tahansa. Jos kuitenkin olisi ihan pakko valita jokin maa niin kyllä se sitten olisi Ruotsi joka muistuttaa häkellyttävän paljon omaa rakasta kotimaatamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 18:20

Jos minun kotini olisi Israelissa, niin sitten se olisi se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 19:50

Talvet jossakin lämpimässä..ja kesät suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 00:21

jos minut karkoitettaisiin Suomesta ja saisin itse valita missä lopun aikaani vietän niin kyllä se paikka taitaisi olla Madeiran saari

- ympäri vuoden mukava ilmasto
- ei tolkuttomia kulttuurieroja
- ihmisten kanssa tulee hyvin toimeen mutta ne ei kuitenkaan uteliaisuuttaan tuppaa iholle
- mahdollisuus harrastaa kaikkea sitä mistä tykkään
- kohtuullinen hintaso vaikkei mikää halpismaa olekaan

jne.

valperi-ontheroad.blogspot.c...el/Madeira
rajavartija.blogspot.com/sea...el/Madeira

Lähteet:
oma kokemus vuosikymmenten ajalta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 14:55

Mahdoton vasta kun ei koko maailmaa läpikäynyt ja paha on oletustenkaan pohjalta sanoa.
Helpompi olisi kertoa mikä olisi se huonoin paikka.
Moni seikka vaikuttaa paremmuuteen.
Minulle tulee kärkeen kuitenkin Gotlanti eli Ruotsi. Ko. maassa on vastikään kysytty ruotsalaisilta mikä heidän maassaan on paras paikka asua(lääni) ja se on Gotlanti ylivoimaisesti.
Eli sanon Ruotsi/Gotlanti. Kokemusta siellä asumisesta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.01.2011 - 23:38

Viihdyn ja rakastankin Thaimaata. Sen ihmisiä ja edullisuutta sekä lämpöä että aurinkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 18:22

Hyvin vaikea valinta. Jokaisessa maassa on omat haitat ja hyödyt.