Oletko oluen ystävä?

Jos, niin mikä merkki paras mielestäsi (saunajuomana tai muuten vaan)? Vai käykö kaikki merkit? Ittei suosikki on ollu maultaan toin Olvin (III) jo vuoskymmenen, muuta merkkiä en osta. Sopivan mieto, ei maistu maltaille. Kuis teil noi maukutottumukset oluen suhteen?

Avainsanat: olut makutottumus maku paras merkki ystävä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.09.2008 - 08:48

Hartwall Classic, Octoberfest nykyisellään taitavat olla suosikkejani

Lisätty: 26.09.2008 - 13:09

Minä olen vähän kaikkien ystävä, myös oluen. Vaikka suurimman ystävyyden aika onkin jo mennyt, niin tiettyihin tilanteisiin, kuten saunan jälkeen, se olutpullo on ihan must juttu ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.09.2008 - 20:37

ikävä kyllä en ole olutta oppinut juomaan. kemmää tiiä mikä muo vaivaa mukku oon joskus sitä yrittännä juoda, niin mie alan yökkäämään hyi.. ja krapulassa jos ei meinaa ökäpökä tulla niin haistan vain tyhjää olutpulloa ja johan ökättä lentää.. harmittaa kyllä oikeesti että missä vika, kun se tulisi paljon halvemmaksikin kuin esim. sidukka mistä mie sit taasen ihan kamalasti tykkäjän. noh aina ei voi voittaa, ei ees joka kerta. kä kääkkiärällää < mikähän tuo nyt oli, hmm. ; )
[ p.s. siis en oo koskaan oluesta tykännä, eli en oo myöskään teininä tai muutenkaan siitä ' övereitä' ' vetänyt' juonut. ]

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2008 - 22:22

En

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2008 - 23:12

En ja siksi joinkin sen pois

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2008 - 05:50

kyllä yksipullo silloin tai joskus on hyvää merkistä ei niin väliä en juo saunaolutta kaverit saoi jos opettelee juomaan saunaolutta niin joutuu lämmittämään saunaa liian usein.jos se menee siihen että pitää lämmittää saunaa joka ilta että saa oluen se menee vaikeaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2008 - 07:46

Olut maistuu toisinaan hyvälle, lämpimänä päivänä terassilla, saunan jälkeen, hyvän grilliaterian seurana, onhan noita syitä ottaa olut tai kaksi, ei enempää.Suosikkeihin lukeutuu tumma, vähän jouluoluen tyyppinen olut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.09.2008 - 18:45

olen ja parasta kaljaa mitä suomesta saa on karhu!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2008 - 22:06

Paras olut merkki minun mielestä on Heineken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.09.2008 - 20:58

EHDOTTOMASTI !
Paras olut mitä olen maistanut oli Bulgariassa ja sen nimi oli Karmeniza.. muistaakseni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2008 - 22:19

en yleensä ole oluen ystävä, mutta jos joku hyvä merkki pitää mainita niin todella kylmä sandels. thaimaassa ehdottomasti menee singha olut, kun se on kylmäääääää ja kiinalainen riisi olut on myös hyvää, kiinalaisen ruuan kanssa, kannattaa kokeilla sellaisenkin, kuka ei ole oluen ystävä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 05:11

"olen ja parasta kaljaa mitä suomesta saa on karhu!!!" - Sanoi joku täällä.
Minusta kalja on sitä mitä äiti tekee aina jouluksi. Eli kotikaljaa...

Hmm... Itse tykkään tummista oluista mutta olut maistuu, oli tyyli mikä tahansa. Jos hetken mielijohteesta nyt ottaisin oluen ihan ruokakaupan valikoimasta, ottaisin New Castle Brown Alen, Starobrno Cernén, Guinnessin, Okells Ailen tai London Priden... Myös perus Carlsberg:kin menee. Ravintolassa tilaisin jotain uutta ja mielenkiintoista. Siltikään en olutta joisi humaltumistarkoituksena. Eli en nyt sanoisi että halvaksi juopuminen tulisi, jos oppisi ns. "juomaan olutta". Makuasia tosin. Juon olueni yleensä kokeilunhalusta ja etsiäkseni "sitä oikeaa" olutta. Siis yleensä aina jokin uusi tuttavuus.