Osaatteko laittaa pankkikortin maksulaitteisiin oikeipäin? Minusta niitä on liian montaa erilaista ja Plussakortillekin oma kolo.

Avainsanat: pankkikortilla maksaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 11.01.2011 - 22:31

Nuoremmille tietokonesukupolven ihmisille tuo ei ole mikään ongelma, onhan laitteissa opastusmerkit kortin oikein asettamiselle. Oma äitini, kohta jo 75 sensijaan on pulassa näiden asioiden kanssa. Hän nostaa rahatkin vain pankin kassalta jonne myöskin maksaa laskunsa. Auton tankkaaminen on myös ongelmaista, hänen onnekseen löytyy vielä palvelukassoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2011 - 21:09

Yleensä sijoitan maksukortin oikein päin,mutta eihän se haittaa jos ei heti mene oikein päin,sillä laitteita on erilaisia.Onneksi ei muita kortteja tarvi tönkästä minnekään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 22:22

Joo! Siru sinnepäin mikä on lähinnä automaatin keskipistettä. Siellähän on aivot. "Reunapellit" ei osaa lukea. Nehän on suojausta varten kuten kallomme kuori.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 22:39

Jos oikein muistan, niin kaikkiin lukijoihin kortti laitetaan kuvapuoli ylöspäin ja siru edellä. Tähän mennessä mennyt oikein, eikähän se haittaa jos väärin laittaa, homma vain uusiksi :)
Saa nähdä mitä ne ovat keksineet siihen mennessä, kun meikäläinen on 75 - täytyy tässä yrittää pysytellä kehityksessä mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 23:21

Juu Maarit77 minulla alkaa olla sitten se 75-vuotis ongelma edessä niin ettei huomaakaan
Kyllä se vielä on mennyt useimmiten oikein päin.
En käytä korttia paljon, olen niin vanhanaikainen ihminen, että tykkään maksaa rahalla ei
tarvi miettiä, kuinka paljon sieltä on perässä leipälaskuja tulossa.
On se josku mennyt väärinpäinkin, mutta sehän ei ole ongelma, myyjättäret ovat auliisti
apteekissa neuvoneet.siellä sitä useimmiten käytän.se on se kamferitippa kauppa ei se väkevämpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 06:10

melkeinpä joka kaupassa on erilainen maksulaite.

kyllähän varmaan kassat neuvovat jos asiakkaalla ongelmia on,
luultavasti ei maksamatta ulos pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 07:41

Yleensä maksan käteisellä ja osaan kyllä laittaa kortin lukijaan oikeinpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 08:46

Kaupoissa on erilaisia laitteita ja sellaista mitä harvemmin käyttää täytyy hetki miettiä, että mites se nyt olikaan. Tutussa kaupassa ja maksulaitteessa asioiminen sujuu nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 09:14

Ei ole muistaakseni vielä koskaan mennyt väärinpäin. Mutta maksupäätteet ovat joka liikkeessä erilaisia, joskus olen valinnut vahoingossa creditin debetin sijaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 10:10

kyllä tulee joskus laitettua väärinpäin, kun entisessä kortissani oli tuo nuoli ja tässä nykyisessä ei ole..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 16:03

Osaan, mutta joskus tulee automaatilla oikosulku kumpaan lokeroon kortti laitetaan. Koska rahaa nostan harvoin, kortti toiminut minulla vielä toistaiseksi parhaana maksuvälineenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 19:53

Korttia käytän yleensä automaatilta notaessa rahaa..ja osaan laittaa oikeinpäin kortin..Ihan poikkeus tapauksessa maksan kortilla..ja sekin on onnistunut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2011 - 11:42

törkkään bonuskortin kyllä aina kassaneidille. kohta kaupat o ku pankkeja - meneekö maksu siitä ettei ite vedä magneettia / sirua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.01.2011 - 23:33

Kassatytöt ja -pojat ovat päteviä opastajia. Huomasin sen eilen Lahden Anttilassa asioidessani.