Opimmeko mitään viime talven lumista? Mitä uutiset kertovat?

Avainsanat: luminen talvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 09.01.2011 - 22:22

Ne ovat niitä menneen talven lumia. Ja kuten yleensäkin tahtoo tapahtumaan, unohdetaan asiat heti kohta kun ongelmat ovat ohi.
Minä sain kyllä meidän isännän pientä painostusta käyttäen tyhjentämään meidän katot!

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Näinhän se on, että ihminen unohtaa äkkiä..lunta tulee kuitenkin joka vuosi. Ainakin vielä toistaiseksi. Jospa tästä talvesta opitaan jotain...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2011 - 22:25

meillä ainakin isäntä kopisteli lumia katoilta ja viimeyönä niitä kyllä vieri ryminällä ihan luontoäidinkin tiputtamanakin ... se oli kyl aika kovaa ryminää ...mutta hyvä niin pysyy katot ehjinä, kun lumia kopistelee välil' poiskin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 22:48

Tänään tuli suurin osa jyrkiltä katoilta lumet alas. Joten hyvä niin. Loivilla katoilla vielä on lunta.Saa nähdä joutuuko niitä luomaan.
Eihän lumessa muuten mitään pahaa ole se kaunistaa kaikki ulkona. Rauhoittaa jotenkin se puhtaus. Oli niin hyvät hiihtokelitkin kerkisin koko viikon hiitää joka päivä.Nyt taukoa hetkeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 12:19

Yllätys, yllätys. Ensivuonnakin tulee talvi ja sataa lunta. Aurauskaluston se yllättää ensimmäisenä joka vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 17:24

Ehkä ensi vuonna opimme tämän talven lumista ja lumenpudotuksista: Helsingin Hakaniemessä jäi mies katolta putoavan lumimassan alle. Kuulemma kadulla oli ollut sulkupuomit varoituksena jalankulkijoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 18:04

Eilisestä päätellen pitää katsoa missä kulkee jottei lunta tai jäätä katoilta niskaan tipu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 19:01

Opin ainakin viime talven lumista,että olen varovainen...kun liikun tuolla kaupungissa..kun isojen kerrostalojen katoilta tippuu lunta..Viime talvena meinasin jäädä kotolta tulleen lumijään alle..mutta oli suojelusenkeli mukana,,että ei tullut päälleni...ihan kyllä muutaman metrin päähän..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2011 - 08:26

Eipä olla opittu, koska ihmiset kulkevat talojen vierustoilla, vaikka se on lumen pudotuksen takia puomein ja lippusiimoin merkitty kielletyksi. Ainakin yhdelle tästä koitui jo hengenlähtö. Katolta lunta pudottaneita on jälleen pudonnut itsekin ja lasten lumileikeissäkin tapahtui valitettava onnettomuus, kun 9-vuotias tyttö menehtyi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 14:05

Noista talojen nurkilla olevista kieltotaluista ei ole mielestäni niin paljon henkivakuutusta, sillä jos
taloon on mentävä talonviertä pitkin, niin kyllä se lumiläjä tulee ilman varoitustain sieltä.