Miten selvittää oma sukupuu?

Olen ladannut mm. Myheritagen sukupuun koneelleni mutta siihen pitää itse kirjoittaa nimet ym. Joten onko missään netissä semmoista sukupuuta joka olisi valmis? Vai pitääkö se tosiaan jotenkin itse laittamilla nimillä selvittää...?

Avainsanat: sukupuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2011 - 15:39

väestörekisterikeskuksesta tai kuntien / kaupunkien kirkkoherranvirastoista saa tietoa esi-isistä ja äideistä.
jotkut maistraatit tarjoavat sukuselvityspalvelua.

siinäpä hommaa riittääkin ja fyffee palaa, tiedot eivät suinkaan ole ilmaisia.

mutta hieno juttu että olet kiinnostunut suvustasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2011 - 17:04

Kyllä kaikki se tieto on itse löydettävä ja kirjoitettava sinne, siinä on todella iso työ vuosiksi, tai sitten palkattava joku muu tekemään sen suurella rahalla.
www.sukututkimustoimisto.fi/...ukset.html

Tässä aluksi muutama linkki, löytyy paljon lisääkin
kesayo.jyu.fi/ikis_dokuja/op...tkimus.pdf
www.myheritage.com/FP/Compan...hp?lang=FI
www.pcuf.fi/~raussi/sukutmi1.html
hiski.genealogia.fi/historia/
www.dundernews.com/suomalais...ainen.html
www.migrationinstitute.fi/
www.mormonit.fi/perhe-ja-tem...kimus.html
www.familysearch.org/eng/default.asp

Kokeile etsiä Googlaamalla onko joku jo selvittänyt sukuasi, edes osaksi.

Lisätty: 09.01.2011 - 17:39

Ajankohtainen uutinen: KHO:n sukututkimuspäätös ylitti uutiskynnyksen
www.genealogia.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 17:06

ellei joku suvustasi ole aikaisemmin nähnyt vaivaa ja rakennellut sukupuutanne, niin kyllä sinun on se itse tehtävä

tietoje löytyy mm. noista mainituista lähteistä sekä vanhempia juttuja mm. Kansallisarkistosta ...

itse pääsin hyvään alkuun erään vanhaksi eläneen sukulaistädin perunkirjoituspapereista, lapseton kun oli niin siinä yhteydessä sukua oli joudutt selvittelemään aika laajasti ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.01.2011 - 19:46

Kyselet vain sukulaisilta tietoja ja lähdet siitä paperille rustaamaan. Valmista et saa mistään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 21:18

Vamista sukupuuta sinusta ei ole, ellei esim. vanhempasi tai sisaruksesi ole sellaista tehnyt. Mutta alkuun pääset merkitsemällä sukupuuhun vanhempiesi ja isovanhempiesi nimet niin pitkälle kuin ne ovat tiedossasi. Sen jälkeen alkaa se varsinainen sukututkimus kirkonkirjojen parissa. Aikaa vievää, työlästä mutta äärettömän mielenkiintoista ja palkitsevaa puuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 22:04

Osta se joltakin sukututkijalta.
Olen nähnyt netissä sellaisen sukututkimuksen joka ulottuu keisari Neroon saakka.
Meinaan oli muuten hiano.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 11:24

putte_46:n linkeistä löytyy kaikki tarpeellinen kuten aina ennenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 17:58

fi.wikipedia.org/wiki/Sukututkimus

Wiki neuvoo myös..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 02:11

Olisikohan sukulaisistasi apua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2011 - 13:49

Minun serkkui teki äidinpuoleisesta suvusta sukupuun 1700-luvulta asti, pitkä ja hieno homma.