Joko alkaa peloittamaan lumen määrät katoilla?

Onko jo pudotus hommat käynnissä?

Avainsanat: kattojen lumimäärä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2011 - 22:12

on ne kertaalleen kolattu, ei kait ihan pakko vielä olisi ollut, mutta viime talvea muistellessa päätettiin ottaa vähän ennakkoa ...

valperi.blogspot.com/2011/01...vassa.html

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2011 - 22:07

kyllä tippuu lumet sellaisella ryminällä , et koko mäki tärisee ja itse meinaan saada sydiksen silkasta peljästyksest ...ihan kuin ukkostais .. huii :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.01.2011 - 22:50

Reilusti tuota näyttää olevan. Ajattelin ehdottaa pudottamista ennen kuin lauha ne kastelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 00:00

Meidän talosta on jo kerran pudotettu ja tänään katselin, että taitaa olla taas edessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 00:11

"Asiantuntijat" sanoivat, että Suomessa ei ole koskaan yhtään "omakotitalon" kattoa sortunut lumen takia. Kaikkein vaarallisinta on mennä itse (ilman turvavälineitä) katolle lumenpudotukseen, varsinkin silloin kun lämpötila on noussut lähelle 0-astetta, silloin sieltä tullaan alas lumen kanssa.
Vaarassa on ainoastaan erilaisten hallien laajat katot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 07:18

Näkyy lunta olevan ja ehkä niille pitäis alkaa tekemään jotain, mutta se ei ole meikäläisen työtä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 08:27

Mieheni on käynyt kerran niitä pudottamassa jo, ja seuraavan lumisateen jälkeen pitää taas mennä katolle kolaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 09:17

Meillä ei vielä ole pudotettu yhtään. Ovat niin vaarallisia kattoja että harkitaan tarkasti koska mennään ja kuka menee.Tänään tuli jo yhdeltä lappeelta yön aikan tyhjäksi. Pari ralkennusta on niin loivaa että niistä pakko poistaa ettei mene kasaan.Loivat katot on pahimpia.Niistä ei itseskseen poistu kovin helpolla. Keväällä vasta kun aurinko sulattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 10:26

Täytyy sanoa että tässä missä asun on puurakennus monen asunnon siinä hoidetaan jalkakäytävää kuin kattoakin koko ajan ( aamusta iltamyöhään, eräs mies siinä häärii yksikseen), mutta korkeat kerrostalot eivät katoltaan vielä kertaakaan ole lunta tiputtaneet, kun menen koiran kanssa taikka kauppareissulle niin kuljen ihan ajotien puolella jalkakäytävällä koskaan ei tiedä milloin sieltä suuri kinos putoaa..
Viime talvena katselttin keittiönikkunasta kun kaameat lumimassat katoilta putosivat tömisten, taitaa olla sama juttu taas...

Lisätty: 09.01.2011 - 10:14

vauhdilla putoo kuuluu vaan humahdus kerta toisen jälkeen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2011 - 18:54

Kas kun en ole huomannut katsoa tuonne yläpuolelle lakin lippani ohitse, tarvitseeko niitä puotella pois.
Kyllä kait ne huoltomiehet huolehtivat sen homman. Se kun kerrostalossa pienen akan asioiden ajo huiti
haitu hapelia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 09:56

Mökillö kävin grillikatoksen lumet pudottelemassa. Muita huolia tuossa asiassa ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 01:49

En uskalla lähteä tuonne katolle, toivon vain että tulevat itsestään alas.