Tukea tarvitaan tupakoinnin lopettamiseen!!!

Nyt on jo toinen päivä alkamassa ja erittäin pahat vieroitusoireet ovat nyt käynnissä! Tässä käydään nyt hitsin kovaa kamppailua itseni kanssa!

Kuinka kauan nää oireet on teillä kestäneet, kun olette lopettaneet? Mikä teitä motivoi eteen päin ettekä tarttuneet savukkeeseen?

Mulla itselläni on sellainen motivaatiohomma, et laitan tilille joka viikko sen verran rahaa, mitä mulla menis vkossa tupakkaan. Tiliin ei ole korttia eikä nettitunnuksia, joten jos haluaa rahaa nostaa niin tarvis mennä pankin kassalle. Itse en niin kauheen mielelläni pankissa asioi!

No tänään näissä aivan hirveissä vieroitusoireissa päätin, että maksan jokaisesta savuttomasta päivästä viisi euroa! :) ja miehen kanssa tehtiin sellainen sopimus, että sakkoa maksetaan 20 e jokaisesta savusta!

Koetan vaan miettiä, että millaiseen paratiisiin tällä rahalla jonain päivänä pääsee matkustamaan, kun olen saanut tämän pahan tapani pois itsestäni!!!

Onneks yhtään sakkoa en ole vielä joutunut maksamaan enkä todellakaan aio maksaakaan!
NYT kaikenlaiset tarinat ja vinkit miten näistä vaikeista ajoista pääsee eroon!!! :)

Lisätty: 03.01.2011 - 05:27

Hei! Onpas tosi kiva nähdä, että monet on antaneet vinkkejä ja tuki lämmittää aina!
Olen jo todella ylpeä itsestäni, päihitin eilen todella kovat ja pahat vieroitusoireet ihan pelkällä tahdon voimalla, tosin se vaati itkukohtauksen :)
Taidanpa päästä eroon siitä kamalasta kakkakääryleestä, hip hei! :)

Avainsanat: motivaatio vieroitusoireet lopettaminen tupakka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.01.2011 - 16:04

Onnittelen sinua nompparelli.Pidä lupauksesi. Ei kannata kauheen suurta numeroa tehdä ,päätät vaan että se on uhka sinun terveydelle. Eikä kuulu ihmiselle.Vieroittaa itseensä mistä tahansa totutusta se on aina kovaa itseään vastaan taistelua. Itsehillintää.Kahvi, tupakka, alkoholi, huume, sokeri.Ihan mikä vaan mitä tottunut ja totuttanut elimistön siihen.Siinä tupakassa kamala hajukin.Pintyy joka paikkaan. Toivon parasta sulle.

Lisätty: 02.01.2011 - 20:45

Itse olen ollut ilman kahvia 1v. ja tiedän ei ole helppoa.Mutta siinä tulee tutuksi itsensä kanssa kuinka vahva on.Siinäkin kovat vieroitus oireet. Markkinat on kova sana.Mutta viimekädessä me määräämme itsestämme.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.01.2011 - 11:34

Mieheni kävi sellaisella kurssilla että tupakasta eroon 5 päivässä, ja appelsiinia käskettiin syömään ja suihkussa useasti käymään kun niitä vieroitusoireita tulee, hän oli kyllä sitten vuoden polttamatta kunnes meni kokeilemaan minkä makuista se tupakka on ja koukkuun jäi heti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 11:50

en tarvinnut poppakonsteja,
lähdin ulos reippailemaan,
eipä tullut lisäkilojakaan.
mutta ei ole kertynyt rahakasojakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 12:10

älä tee siitä liian isoa numeroa,
totea vaan että asiat ovat nyt näin,
ja samalla linjalla olet päättänyt jatkaa,
vierotusoireista valtaosa on psykosomaattisia,
korjaantuu kun asiat korvien välissä asettuvat kohdalleen,

rahaläjä on tietysti kiva kannustin,
harva vaan siitä on nähnyt vilaustakaan,
joten älä sitten turhaa pety kun huomaat sen haihtuneen jonnekkin taivaan tuuliin,
vaikka sen tärkeämmän tavoitteen saavutitkin

lycka till

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 13:32

itselleni oli ihan eka juttu ,et hävitin jok ikisen tupakin mitä talossa oli ,jot jos teki mieli niin ois pitänyt lähteä niitä 5 km päästä ostamaan ,jot se oli sillai helpompaa ,kuin niin jotta ois niit kessui kotona saatavilla ...jos on kovin vaikeaa nin lääkäri kirjoittaa reseptin ja olen kuulut ,et niitä lääkeitä ku n syö kuukauden ei ole yhtään senkään jälkeen tehtyn mieli tupakkaa eikä sen kuurin aikanakaan ,jot olet nyt tehnyt hyvän päätöksen pysy siinä ...voithan ostaa jotain purkkaa esim .jota jauhat pahempaan tuskaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 14:33

Auttaisiko sinua konkreettinen tieto - teidän vuoden rahanmenoista ?
Minulta meni viime vuonna tupakkaan 854e (yli 200 askia)
(olen onnistunut vähentämään noin puoleen askiin/vrk)
vaimolta meni 1'427e (n. 340 askia, polttaa "kevytsavukkeita")
eli yhteensä meiltä meni 2'281e tupakkaan vuonna 2010
(siitä on ymmärtääkseni mennyt valtiolle veroa 76,9% = 1'754e)
vertailun vuoksi se, että meiltä meni ruokaan 5'729e.
Eikö tuollaisen järjettömyyden jatkaminen jo tunnu riittäväksi syyksi ?

Nikotiinilaastareista, purkasta ja inhalaattorista on jotain apua,
laastarit (vahvin) voi auttaa alkuvaikeuksissa.
mutta lääkäreillä on vielä tehokkaampia kuureja.

Kohta jo 50 v polttaneet, se omakotitalo on jo varmaan mennyt savuna ?
koska ennen vanhaan poltettiin paljon enemmän,
mutta noilla luvuilla tulisi n. 114'050e, josta valtiolle 87'700e.

Tupakkaverotus tuotti vuonna 2009 Suomen valtiolle verotuloja 611 milj. euroa

Lähteet:
www.veronmaksajat.fi/fi-FI/t...pakkavero/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 16:04

ajattelemisen aihetta antaa Puten 46 kirjoitus. On järjellä käyty ongelman kimppuun ja huomatttu, että
omakotitalo on ollut tulen saaliina.
Minulla ei valitettavasti ole mitään konstia tai neuvoa tupakanpolton lopettamiseen, sillä
itse en ole polttanut . Voin vain kuvitella mikä se himo siihen on.
Minä aunkin nyt sellaisessa talossa jossa ei saa polttaa edes parvekkellakaan, joten ei ole
savuongelmiakaan, mistä voisi rutista.
Järki nyt pieneen käteen ja taskulaskin toiseen, päivä kerrallaan voita itsesi.
.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 17:07

Itselläni on myös tupakoinnin pahe. Hyvä kysymys ja hyviä vastauksia. Saatanpa kokeilla miltä tuntuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 17:54

Hommaas itselles käsillesi tekemistä, ja vältä niitä tilanteita jossa yleensä olet vakiona polttanut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 19:29

Ihan hyvät on ajatuksesi..noudata vaan niitä...kyllä se onnistuu,vaikka välillä ankealta tuntuu..kun ei saa mennä tupakalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 19:44

Hei Nomparelli, hieno lupaus vuodelle 2011. Toivon että pidät suunnitelmistasi kiinni. Luin koko viestiketjun ajatuksella, täytyy laittaa tästä jotain korvan taakse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.01.2011 - 21:20

Onneksi olkoon. Hieno homma.
Aina kun olet päässyt ohi yhden polttamattoman tupakan, mene peilin eteen ja sano: hyvä minä!
Laastareista, purkasta ja nykyään myös Nicorettekarkeista saat helpotusta. Älä turhaan rääkkää itseäsi, ota saatava apu vastaan. Kyllä se siitä. Ja sinä onnistut.

Minulle tuli 18 kiloa ihan pienessä ajassa painoa kun lopetin. Aineenvaihdunta sekosi täysin. Aloitin uudellaan ja samantien lähti paino putoamaan, vielä sitä kahdeksan kiloa jäljellä.
Siksi aloitin uudellaan, olin melkein vuoden polttamatta siinä välissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 00:11

Hei Nompparelli! Onnea ensimmäisestä savuttomasta päivästä!

Itse pääsin eroon tupakasta muutaman lakon jälkeen tosin, päätin, että en enää ikinä tupakoi ja se jäi siihen. Ei ollut edes pahoja vieroitusoireita.

Eräs tuttavani pääsi tupakasta akupunktiohoidolla. fi.wikipedia.org/wiki/Akupunktio
Hypnoosia käytetään myös tupakasta vieroittamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 19:28

Nicorette varmasti auttaa pahimpaan tuskaan, mutta oma vaaransa siinäkin on, että sitten alkaa riippuvuus siihen.