Onko joku perinneruoka,mitä laitat uutenavuotena?

Avainsanat: perinnepuoka uutenavuotena

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2010 - 01:39

Uudenvuodenperinne on meidän perheessä hakusessa vielä. Ideoita otetaankin vastaan!

Lisätty: 29.12.2010 - 20:39

Olen saanut ideani: perinteeni on tästedes, että teen joka vuoden viimeisenä päivänä ruokaa, joka liittyy johonkin tärkeään muistoon vuoden varrella.Tänä vuonna kummitätini kävi "lohdutusvisiitillä" äitini kuoltua, ja teimme yhdessä makoisaa lohiperunalaatikkoa. Sitä siis uudenvuodenaattona. Ja uudenvuodenpäivänä jotain, joka kuvastaa sitä mitä tulevalta vuodelta toivon... Koska uudenvuodentoiveeni liittyy lapsuuden unelman toteuttamiseen, teen vuoden 1. päivänä lapsuuteni lempiruokaa: poronkäristystä puolukkahillolla ja perunamuussilla.

Kysyjän kommentti

Hyvän idean keksit..Kiitos Virvatuli..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2010 - 02:32

Niinpä niin, se uudenvuoden perinneruoka onkin hankalampi juttu.
Ei ole oikein minunkaan mieleeni tullut sitä, mitä se voisi olla.
Jos en muuta keksi ostan tuoreita herkkusieniä isohkoja. Kannat pois ja silppuan ne pannulle
ruokaöljyyn siihen paljon punasipuli -,ja valkosipusilppua, mustapippurirouheta vähän ja koskenlaskija-
juustoa voimakasta paketti. Notkistan ne siinä tahnaksi ja täytän sienet sillä.
Kääräisen pari bekonilihasiivua ympärille ja uuniin . Jos kuuma uuni 10-15 min. ja ruoka on siinä.
Tämä on oikea hiilihydraatiton pommi. Proteenia ja rasvaa, niin laittaa läskit sulamaan,
Jälkiruokana itsetehtyä heelmäsalaattia ja vaahdotettua vaniljakastiketta. No sitä vaniljakastiketta se
ei vaadi, vaan itse pidän siitä. Siinä on jo hh liiaksi. Kirjoitelkaa tosiaan erilaisia vaihtoehtoja meille
virvatulen kanssa, itse en pidä kovin työläistä ja hirveän paljon aineita hankittavia ripaus sitä ja sitä mausteita. Odotellaan ehdotuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 05:47

Olen monena vuonna käyttänyt kinkun lopun ja tehnyt kinkkukiusausta ja punajuuren kera sitä syöty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 06:11

Jos vaan saan valita niin vaikkapa kalaa, kiitos. Varsinaista perinneruokaa ei meillä ole. Kinkkua en syö missään tapauksessa. Jospa tuota jotain kehittelis...

Lisätty: 28.12.2010 - 16:01

Ps. Elämäntoveri oli ostanut nakkeja sekä sitä kuuluisaa Tapolan mustaa makkaraa joten siihen lisäksi puolukkahilloa ja salaatteja niin eiköhän vuosi vaihdu näillä eväillä. Niin ja kuulema menemme ulos syömään viikonloppuna...suurella jännityksellä odotan sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 07:32

kaljavelli on perinteinen länsisuomalainen jouluruoka,
jouluksi sitä en valmistanut
josko kokeilisi uudeksivuodeksi, osaisinko vielä valmistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 09:18

Nakit ja perunasalaatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 10:12

Nakit ja perunasalaatti, mutta myös muunkinlaista salaattia kylkeen..patongin kera...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 13:08

perinteitä ei onneksi ole ollut , vaan fiiliksen pohjalta pöperöt on valmistettu , mut nyt pääsenkin siskon töyshoitoon , jotta ei mitään ihmeimpiä , kuin jännitän mitähän siskokulta on suun täytteex keksinny ... tiedä mitä herkua , kun on inspiraatiota hakemassa kanariansaarilta asti :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.12.2010 - 14:15

Perinteisesti syön joululta jäänyttä ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 15:45

Läskisoosia ja potaatteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 16:14

Nakit ja perunasalaatti minullakin. Nakkien pitää olla narskahtelevia luonnonkuorisia ja mieluummin Perniön yönakkeja. Niitä on vaikea saada, mutta joskus onnistaa kun oikein yrittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 20:04

Ei ole perinneruokia vaan pyrin keksimään aina jotain uusia juttuja. Tosin olen kokkausvuorossa vain joka toinen uudenvuodenaatto, sillä vuorottelemme sukulaisperheen kanssa, kummanko kotona uutta vuotta vastaan otetaan. Tänä vuonna meidän perheellä on ilo mennä valmiiseen pöytään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 21:04

Nakkia täytyy olla ja prinssiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 05:37

On perinteitä, pitää olla muusia ja nakkeja perunasalaatin kera. Mutta en ole varma laitanko niitä.