Onko Sinulla hiljainen muistojen täyttämä joulu, yksin , vaan ei yksinäinen?

Nyt keinutuolissani istun on tupa hiljainen, on nurkassa joulukuusi aatopäivää julistaen.
Oli vilskettä tuvassa ennen ja iloa tulvillaan. Kaikki lapset vuosien menneen, ovat
poistunut kodistaan.On korteilla, tekstarilla netillä muistettu kyllä. Hyvää joulua toivotellaan",
vaan omat on kiireensä heillä, kempä kerkeäis tulemaan.
Aaton kirkkoon aion mennä, on polku luminen, nyt yksinäin joulua vietän, vain menneitä muistellen.
Nuo jouluvalot kaikki, niin iloisesti tuikkii, vaan kaipuun hämärä kukka sitä valoa varjostaa.
Jouluaaton hämärässä minä keinutuolissa nyökyttelen ja sydämen sopukoissa, joku ääni¨
kuiskailee::"Onhan iloa paljon siitä, kun on syntynyt Vapahtaja, siispä sieluni iloitse kiitä
tästä lahjasta kalleimmasta.

Lämmintä, rakasta ja muitorikasta JOULUA SINULLE hyvä ystäväni.
Meitä voi olla jokunen, joka tuntee näin. Kaikki vastaukset tervetulleita.

Avainsanat: jouluntervehdys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.12.2010 - 09:49

Lämmin joulutervehdys sinulle sinne kiikkustuoliin. Hiljainen on joulu meilläkin, kumppani edelleen kovasti kipeänä. Saa nähdä pääsemmekö lähtemään huomenna lapsuudenkotiini syömään jouluherkkuja...matkaa on vain 20 km, mutta katsotaan mikä on vointi aamulla. Itse en ole oikein koskaan ollut suurien juhlien ja tilaisuuksien ihminen joten viihdyn vaikka on hiljaista ja rauhallista. Yhden hyvin surullisen ja yksinäisenkin joulun olen viettänyt jolloin tunnelmat olivat alakuloiset...muistoja on paljon meillä itsekelläkin ja vanhemmiten sitä kummasti elelee niissä muistoissaan...ne kultaavat elettyä aikaa. Et ole sinäkään yksin sillä muistosi kantavat, läheistesi ajatukset ja meidän napsulaisten myötäeläminen toivottavasti auttavat sinua. Oikein hyvää joulua sinulle Sirkka-Liisa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.12.2010 - 07:50

Hyvää Joulua Sirkkaliisa! Vietän perheeni kanssa Joulua, mutta toki muistoja aina tämä aika tuo mieleen. Herkistää muistamaan rakkaita, jotka eivät enää ole täällä jakamassa valon juhlaa. Meillä kaikki ovat jo aikuisia, joten ei sellaista riehakasta joulua ole luvassa. Mieheni kanssa tykkääme lukea kirjoja ja muutenkin hiljentyä joulun tunnelmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 09:04

Minulla on hyvin rauhallinen joulu, vaikka en sitä yksin vietäkään. Muistelen paljon jo edesmennyttä isääni ja polttelen kynttilöitä. Hyvää joulua sirkkaliisa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 11:51

Joulu sydämessä on se paikka, johon joulu valmistetaan.
Joulua ei voi vain ulkoisesti rakentaa.
Joulunmieli ehkä lahjana annetaan.
Joulumieltä ei voi siis pakottaa.

Joulun kiireet, leipomiset, siivoukset ja lahjojen ostot, tekevät mieleni levottomaksi. Väsyn ja hermostun.
Kuin juoksisin jokajouluista maratonia, niin paljon muistettavaa, tehtävää, jotta pääsisin perille.. Jouluun.

Kun sitten aattoilta on hämärän peitossa ja istun vain hiljaa, katselen kuusta ja kynttilöitäkin, ihmettelen, eikö perille jouluun pääsisi helpommin?

Toivoisin, saavani sellaisen lahjan, että osaisin saapua jouluun, tyhjinkin käsin ilman turhaa kiirehtimistä ja vaatimista. Osaisin tehdä joulustani sellaisen kuin oikeasti jaksan.

Minun jouluni on kuitenkin siellä sydämessäni, siellä ovat myös läheiseni ja lapsuuden jouluihini kuuluneet rakkaani, nyt jo poisnukkuneet.

Varmaan olen jo matkalla sydämeni jouluun, näin toivon.

Hyvää Joulua Sinulle!

Hautausmaalla käyty kynttilät sytytetty sukulaisten haudoille!
Virinä alkaa pikapuoliin, kun 2 lasta perheineen ja poika tulee ruokailuun joulun viettoon..
Yksi lapsi tulee perheineen kuuden aikaan kahville ja glögille ja yksi perhe tulee ilmeisesti huomenna..

Mutta tämä aatto on kaikkein kiireisin.. kello 14 ruoka valmiina ja siitä tuo joulu alkaa.
Tänä vuonna katson Joulurauhan julistuksen televisiosta mieheni meni paikanpäälle sitä katsastamaan, pakkanen sai mieleni muuttumaan ja pitäähän tuo ruokapöytä valmiiksi laittaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 13:01

Kulle nyt en tiedä kuinka tämä onnistuu on niin pieni läppäri sylissä että ihan sekoaa tyysti. Kaikki on hipasusta kiini. TäälläImatralla ollaan ja nuoret ruokapöytää laittaa kovalla halulla .Kala on savustuksessa niillä tuolla ulkosalla. Nyt on ihan erinlainen joulu . Ei olla koskaan jouluna oltu missään. koti ollut se rakas paikka.Haudalla kävimme klo 7 Kaikille teille Rakkat napsuystävät hyvää joulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 13:49

Lämmin Joulutervehdys Sinulle! Pakkanen paukkuu nurkissa, mutta eipä tarvitse ulos mennä muutakuin Fiina-koiran kanssa pienet lenkit.
Aurinko kultaa taivaanrantaa , on upeannäköistä ikkunasta katsoen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 22:19

En ole ollut jouluaatona yksinäine..kun oli lapset ja tyttären lapset syömässä...Nyt olen yksinäinen,kun mieheni vietiin sairaalaan..Aamulla lähden työkeikalle..jumppauttamaan liikunta kyvötöntä nais ihmistä..ikää vasta hänellä 46 vuotta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.12.2010 - 10:34

Jouluni on erittäin hiljainen. Pää on niin sekaisin kuumeilusta ja räkätaudista, ettei sinne mitään palaudu vaikka kuinka yritän. Joululaulutkin jää kuunteluasteelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2010 - 11:00

Läheisten eli perheen kanssa vietetään joulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2010 - 11:36

Olin eilen katselemassa lastenlasten riemua ja näin jopa joulupukin. Oli siinä aikamoinen vilinä. Loppujoulu vietetään kahdestaan kotona. Mamma on flunssan kourissa. Ei se mitään. On rauhallista ja levollista.

Hyvää joulun jatkoa Sinulle sirkkaliisa.