shamppoota käsimatkatavaraan blue1:llä?

näyttää noi pullot olevan jotain yli 200ml yleensä, ja max 100ml sallitaan, onkohan tos mitään säätövaraa? ois kiva saada omaa shampoota mukaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.12.2010 - 08:49

Riippuu aika paljon siitä, millainen tarkastaja sattuu hihnalla olemaan. Jos litran muovipussissa on putkiloita ja purnukoita, eivät yleensä rupea yksittäisiä erikseen syynäämään. Kerran kyllä tapahtui, että eräällä matkustajalla oli kotoa otettu 2 litran muovipussi, jossa oli hammastahnatuubi. Tarkastajatäti oli tiukkana ja sanoi, että pitää olla litran muovipussissa. Matkustaja sitten otti tarjolla olevan litran pussin ja tunki tuubinsa sinne.

Sillä ei ole merkitystä, lentääkö Blue1:llä vai muulla yhtiöllä. Turvatarkastus ja sen säännöt ovat samat kaikille matkustajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.12.2010 - 07:07

kyllä sivustolla selvästi sanotaan mitä saa ja mitä ei.
www.blue1.com/fi/fi/Matkustu...tkatavara/
( puolita pullo, jaa kahteen 100 ml puteliin, mutta mihin liet matkalla ellet samaa shampoota saa kohteesta ostaa).

Lisätty: 23.12.2010 - 10:05

sivustolla oli:

Käsimatkatavaraa saa olla
vain yksi kappale
Nestemäisiä ja hyytelöpohjaisia tuotteita kuten terveydenhoito- ja kosmetiikkatuotteita saa viedä käsimatkatavarassa, jos seuraavia sääntöjä noudatetaan:
Nestemäisten ja vastaavien tuotteiden pakkaukset saavat sisältää tuotetta enintään 100 millilitraa.
Kaikki pakkaukset on kuljetttava läpinäkyvässä uudelleensuljettavassa muovipussissa, jonka vetoisuus on enintään yksi litra.
Yksi muovipussi henkeä kohti.
Pussi on esitettävä erikseen turvatarkastuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 08:01

palisanterin linkki sanoo minulle olevansa toimimaton?
Finnair; www.finnair.fi/finnaircom/wp...gage/fi_FI

(Se on kuin mustalaismamman leivän pyynti, jos et raatsi antaa kokonaan leikkaa kahtia mutta anna molemmat puolet.)

Olen mättänyt tuollaiset tavat ruumaan menevään laukkuun, ei tarvitse pähkäillä eikä rutista lähtöselvityksen jalkeen turvatarkastuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 08:52

Ei ole säätövaraa eli shampoohan on nestettä ja se on laitettava ruumaan menevään laukkuun. Mikään ei estä laittamasta shampoota ruumaan menevään laukkuun - itse en ainakaan pese hiuksiani koneessa enkä käytä mitään muitakaan kosmeettisai aineita, ainoastaan huulipunaan saatan lisätä ja se taas ei ole neste. Myös ne tarkastukset sujuvat mallikkaammin ihan kaikilta kun kukaan ei juutu turvatarkastukseen ja pysäytä jonoja. Tuskin tuossakaan asiassa edes 10 vuoden kuluttua on sana mennyt perille.... syytä en tiedä, koska itselläni ei ole mitään vaikeutta ymmärtää painettua tekstiä ja soveltaa sitä käytäntöön.
Saas nähdä millaisia nesteenkuljettajia on ensi maanantaina kentällä..... pakko olla paikalla vähintään 2 tuntia ennen koneen lähtöä siltäkin varalta että jonot seisoo ja tavaroita puretaan tai heitetään pois.

Lisätty: 23.12.2010 - 13:08

Kuka tarvitsee 200 ml shampoota jos menee lomamatkalle ja kaikkialta saa kyllä shampoota ja muitakin tuotetita ostettua, usein vielä edullisemmin kuin Suomesta. Hotelleissa on shampoota valmiina, toki eivät sovi kaikille jos ovat huonolaatuisia mutta ei konsteilla kyllä pääse läpi turvatarkastuksista.
Säännöt ovat samat kaikilla lentoyhtiöillä ja kaikissa maissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 09:01

Ei ole säätövaraa joten matkalaukkuun shamppoot vaan..
Mutta jos ostat nuo lentokentältä niin laittavat siihen pussiin ilmatiiviiseen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 10:46

Tilanteessa ei auta,vaikka kuinka suloisesti hymyilisit!Kaikkien tiedossa nämä asiat pitää olla,jos pakkaat isoja nestemääriä käsimatkatavaraan,joutuu tiskin taakse roksikseen...Yhden ekstra(1-2dl) tuoremehun olen saanut luvalla viedä,varmuuden vuoksi itselleni.Muuten,kaikilla maailman lentoyhtiöillä-ja kentillä turvatarkastuksissa samat säännöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 16:39

Kemppaista saa ostettua 100 ml:n täyttöpulloja, noihin voit laittaa lomamatkan shampoot ja hoitoaineet. Ei tarvitse kanniskella edestakaisin, sillä 200 ml shampoo kestää ainakin minun käytössä monta viikkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 23:17

Koneessa voit kyllä tuoda jos tullimiehet antaa sen tuoda.