Minulla on tuo lintujen ruokintapaikka ja vipinä käy, oravia kävi myös pähkinöitä syömässä, 2 viikkoa aikaa ne hävisivät ?

Mihin ne ovat menneet vai onko joku sairaus mikä oravat tappaa.

Avainsanat: orava kato

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.12.2010 - 18:43

Jos ovat välillä vaihtaneet naapurin ruokintapaikalle. Toivottavasti tulevat pian takaisin luoksesi!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

-m-
Vastattu: 22.12.2010 - 12:40

Samanlaiseen ilmiöön olen törmännyt myös omalla ruokintapaikallani. Tosin kelit ovat olleet aivan hirveät, siemenet vaan lentelevät tuulessa... Oletankin, että linnut ovat sen verran fiksuja, että älyävät pysytellä suojassa ja sitten kun kelit rauhoittuvat kansoittavat ruokintapaikan uudelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 12:52

Taitavat rakentaa myös joulua kotipuussaan.
Toivottavasti ei muuten kurjasti ole käynyt!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 15:29

Oravat ovat vetäneet turkkiaan tiukemmalle ja pysyttelevät pesän lämmössä. Meidän lintulaudalla olen seurannut yhtä sinitiaista joka tulee aamuhärissä syömään ja päivällä sitä ei näy. Saman tempun se tekee myös iltahämärissä ja eilen syy selvisi. Sillä ei ole ollenkaan pyrstöä..liekö katkennut vai onko ollut ihan syntymästä saakka, enpä tiedä. Se ressukka varmaan aristelee muita ja siksi ruokailee silloin kun toiset linnut ovat pesissään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 16:43

Jopa on hauska kuulla, että pyrstötön lintunen kuitenkin uskaltaa tulla silloin kun muut ovat poissa.
Jospa ne oravat ovatlähempänä pesäpaikkaa kätköjensä luona. Hyviä olette kun ruokitte niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 17:22

Kyllä ne aikanaan palaavat, kunhan ovat reissunsa tehneet. Kaipaavat näköjään välillä vaihtelua paikan suhteen nuo eläimetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 22:58

Meillä yhtenä aamupäivänä, huomasin ison haukan joka takerteli mustarastaan perässä, isossa tuijapuussa.Ensimmäinen hetki kun kaikki linnut yönjälkeen tulivat syömään. Katselin just silloin ikkunasta ja huomasin tilanteen.Tottahan menin hätyytämään pois. Lentää liihotti viereiseen metsään. Linnut oli pelokkaita usean päivän.Aika harmaa tumma ja isokokoinen. Tuija heilui oksiaan myöten pyörityksestä Linnut karkuun. Sen jälkeen en mustarastastakaan ole nähnyt.Ei sillä kertaa saanut kiinni pientä ei isoa.Mieheni sanoi sen olleen kanahaukka.Oravatkin olleet piilossa ja pelokkaita.Samoin jänikset.Sen takia olen laittanut ruokintapaikat matalien pensaitten suojiin. Pääsee karkuun paremmin pedoilta.

Lisätty: 23.12.2010 - 07:02

Aamuaikasella ensimmäisiä syöjiä odottelee kuusenoksalla, varpuspöllö, joka hyvin nälkäinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 22:56

Samoin täällä, epäilen noita pakkasia syyksi.