Vihdoinkin - BBC hämmästelee: Miten Helsinki-Vantaa selviää lumesta?

Vihdoinkin englantilaiset heräävät edes kyselemään miten / miksi ?
www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...5262527250
Alkuperäinen uutinen BBC News: www.bbc.co.uk/news/world-eur...e-12042213

Avainsanat: lumiongelma lentokentät lentoliikenne

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.12.2010 - 14:20

Hieno homma,mutta toisaalta Heathtrow matkustajamäärät aika huikeita 66miljoonaa,Paris CDG 58mlj,Amsterdam Shiphol 44milj.Frankfurt 51milj.yms.yms.,mutta tosi haavoittuvaisia ovat jättiläiset.
Kaksi hurjaa luonnon järjestämää tilannetta lentoliikenteelle saman vuoden aikana,keväällä tuhkapilvi ja ennen joulua lumi.
Plussana Helsingin kaupunki(puol.milj kaikkineen) aivan liemessä lumitilanteen takia ja lumihiutaleita hiljalleen sataa lisää maahan lumivalkoiseen ;-)

Kysyjän kommentti

Asiallista vertailutietoa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.12.2010 - 12:59

on se hyvä et on jotain positiivistäkin ihmettelemistä tuolla isossa mailmassa , jos ei muuta niin sit sitä, et miten täällä voidaan käyttää lentokenttää lumella ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 13:26

Voivat ihmetellä ihan rauhassa, onhan meillä "sotatalvia" ollut ennenkin!

Lisätty: 22.12.2010 - 10:38

Suomalaisella täsmällisyydellä on tekemistä asian kanssa myös. On Brittein saarilla lunta ollut aiemminkin ja myös surkeata säätä. Heathrow on maailman vilkkain lentokenttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 14:08

Hienoa Suomi ja talviosaaminen. Siinä on mallia muillekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 14:21

Suomessa on tätä lajia harjoiteltu sen verran monenea talvena, ettei tuo lumenluonti ole konsti eikä mikään. Vaan rajansa kaikella, kun on kuulemma monista Helsingin alueen rautakaupoista jo lumenluontivälineet myyty loppuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 15:26

mitenkäs sitä nyt on selvitty kautta aikojen lumessa.........
ymmärtäähän sen että toiset sekoo kokonaan, mutta ehkä siihen kandeis ny varautua tulevia vuosia ajatellen ( mikään ei ole ennallaan )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 15:56

Meihän tunnemme jo talven joten osaamme myös tuon ongelman hoitaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 17:15

Kuuntelin radiosta kun haastateltiin finnairia.Kun lontoossa 12 cm ja täällä 60cm lunta. Miten on mahdollista. Sanoivat että osaavat varautua ja sen mukaan toimitaan .Heillä hyvä kalusto ja sitä on kehitelty koko ajan. Tavallista talvea toistaiseksi heille.Ei uutta ihmeellistä.Normaalia toimintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 17:40

Minäkin kuuntelin radiosta, kun haastattelivat jotain lentokenttäpomoa, hän kehui, että on varareserviä
heillä nyt. Että lumien kanssa pärjätään. Onhan se kiva, että on positiivistäkin sanomista ja leviää
maitse tai lentoteitse muuallekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 18:34

Helsingin kenttä on sääolosuhteiden takia suljettuna viimeksi vuonna 2003 ja silloinkin oli vain tunnin katkos. Hyvä kun englantilaiset asian huomasivat. On siellä keskieuroopassa muitakin kaupunkeja, joiden lentokentällä oli oppia haettava suomesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 22:13

Hyvinhän täällä on selvitty olosuhteisiin nähden. Kiitos myös Helsingin kaupungille, hyvin päästään liikkumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 22:37

Enemmän sitä taitaa ihmetellä Helsinki-Vantaan henkilökunta.