Kannatti osallistua reseptikilpailuun Suomalainen joulu sivulla!

Tulin toiseksi Suomalainen joulu reseptikisassa Jouluisella Rommikakullani..
Sain kirjan omistuskirjoituksineen Lasse Lehtinen Täyteläistä elämää reseptikirjan!

Lisätty: 21.12.2010 - 12:43

JOULUINEN ROMMIKAKKU

Tämä ohje on minulla ollut jo yli 30 vuotta, ja teen näitä joululahjoiksi monta joka vuosi, ja joskus muinoin myyjäisiin tuli lahjoitettua ja tietenkin tämä on joka joulu kahvipöydässäni...

Ainesosat

kakkupohja:

175gr margariinia

2.5dlsokeria

3kpl munaa

1tl leivinjauhetta

1dl perunajauhoa

2.5dl vehnäjauhoa

kostutus:

1/5dl tummaa rommia

1.75dl kermaa

0.5dl sokeria

Ohjeet

Vatkaa margariini ja sokeri vaahdoksi
lisää sen jälkeen seokseen munat
sekoita yhteen jauhot ja leivinjauha
kaada seokseen ja sekoita

laita taikina silikonivuokaan

paista uunissa 175 astetta noin 50 minuuttia
noin 5 minuuttia ennen kuin kakku on kypsä pistä kattilaan rommi, kerma ja sokeri, keitä kiehuvaksi...

kun otat kakun uunista pistele kakkuunn useita reikiä ja kaada rommiseos kakkuun kaikki pikku hiljaa, anna kakun olla vuoassa koko ajan ja jäähtyä, pakasta kakku vuokineen kun kakku on jäässä irroita vuoka ja ripottele päälle joko tomusokeria tai sulata valkosuklaata lumeksi päälle...

kakku säilytetään jääkaapissa jotta koskteus säilyy...

Lisätty: 21.12.2010 - 12:47

www.suomalainenjoulu.fi/Joul...id=toplist

täällä jänniä reseptejä kannattaa mennä katsomaan.

Lisätty: 21.12.2010 - 17:24

Ei tule ( kiehuessa alkoholi haihtuu) , olishan se kauheeta jos poliisi pysäyttäis autoilija, ja koita siinä sitten sopertaa että otin vain pari siivullista!

Lisätty: 22.12.2010 - 07:31

käytin ennen esanssia, jota menee huomattavasti vähemmän ( apteekista ostettua oli laimeampaa) mutta siinä vaiheessa kun keität kermaa sokeria niin tuoksulla tunnistaa milloin tuo on syötävän ihanaa, näistä nykyajan esansseista en tiedä, siksi siirryin vuosien saatossa oikeaan rommiin...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.12.2010 - 12:22

onnea voitosta ...pitääkin käydä kurkkimassa kakkuohjettasi ...:)

Lisätty: 21.12.2010 - 12:29

hyvälle tuntui kakkuohje ...laitappa toffee tännekin se resepti tuntui niin hyvälle ,jos raaskit sen jakaa napsulaisten kanssa ..:)

Lisätty: 21.12.2010 - 12:56

kiitokset linkistä ja siitä , et raaskit jakaa tuon kakkureseptisi kanssamme :)

Kysyjän kommentti

Kiitokset kaikille vastauksista, ja kopsaas tämä myös itselles on todella hyvä kakku...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.12.2010 - 12:47

Jopas oli hieno kakkuresepti. Kyllä minulle tuo rommi sopisi, mutta muiden kanssa on vähän niin ja näin. Onnittelut palkintopallisijasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 14:10

Hyvä Toffe, onnea sinulle. Katsoinkin tuota sinun ohjettasi aiemmin, että kyllä pitäisi pärjätä. Täytyy tehdä tuo kakku vaikka uudeksi vuodeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 14:21

Onnea voitosta ja herkullista joulua!

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 21.12.2010 - 14:41

Onnea minunkin puolestani ja maistuvaa joulua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 17:20

Onnea sulle toffee niin sitä pitää. Varmaan on herkullinen kakku tuleeko sitä joulu huppelit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 17:45

Onnea Toffelle palkinnosta ja reseptiohjeesta, jos vaikka viitseliäs olisin ja alkaisin tekemään.
Olen tullut turhan laiskaksi tai sanotaan paremmin vanhemmaksi ja jotain hommia jää matkan varrelle.
Mutta olet topakka näköjään muutenkin, kaikenlaista kirjoituksistasi päätellen touhuat.
Olet nuori vielä kilpailemaan ja jaksat innostua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 22:15

Onnea Toffelle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 23:01

Onnea..Todella hyvältä näyttää kakkuohjeesi..nyt on joulukakut leivottu,mutta aloitetaan uusivuosi uudella kakku-ohjeellasi..sitten olemme heti pienessä sievässä..kakun kera..että kiitokset kakku ohjeesta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 23:08

Onnittelut! Herkullinen kakku varmasti. Itse jäin miettimään, voiko oikean rommin korvata rommiesanssilla jota kaapistani löytyy... mutta sitten pitänee lisätä sen rommin verran jotain nestettä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 05:45

Onnea, onnea ja onnea!!! Sylintäydeltä onnea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 10:44

Onnittelut sijoituksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 09:36

Paljon onnea voitosta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 22:35

Hienoa Kakku-Kolmonen! Noin se käy kun osaa. Onnea kovasti.