Syötkö joulun aikaan enemmän suolaisia vai makeita herkkuja?

Minä annan jouluna itselleni luvan herkutella erilaisilla silleillä ja muilla joulukaloilla sekä kalkkunalla, vaikka niissä on näin verenpainelääkkeitä käyttävälle reilusti suolaa.

Avainsanat: joulun herkut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.12.2010 - 21:00

en ole ronkeli

jouluna syön kaiken minkä jouksematta kiinni saan ...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.12.2010 - 19:49

Taitaapi olla tasapuolista, ja samarin on monen moinen apu...
Kinkkua, laatikoita, kalaa jos monessa muodossa, juustoa, joulutorttuja, marenkiunelmakakkua, rommikakkua ja mitä joulupukki on tuonut suklaata ja vihreitä kuulia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2010 - 20:52

Kyllä syön enemmän sulaista,kun makeaa.Sillejä pitää olla monenlaisia ja rakastan graavi siikaa,lohtakin graavaan,mutta siika on parempaa,jos saa vielä saimaan siikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2010 - 20:59

Ensin suolaista, sitten makeaa.
kyllä se hieman myös turvottaa.
Mikä onkaan sen makoisampaa,
kun herkut ne vatsaani sujahtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2010 - 21:48

Minä syön makeata niin että alkaa vähän hiukomaan ja sitten suolaista välillä ja sitten se makeakin taas maistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2010 - 22:03

Molemmat maistuvat. Savulohta, savusiikaa, rommikirsikkakakkua, kalkkunaa ja karamellisoitua bataattia. kinkkua tietysti ja appelsiinisuklaata... siinä minun parhaat jouluherkut. Pipareita napostelin tänään uunituoreina muutaman, muuten jätän ne perheen iloksi. Niissä on minusta parasta tuoksu ja tekeminen, siis tunnelma jonka ne tuovat.

Lisätty: 19.12.2010 - 22:04

Ai niin, kuinka saatoin unohtaa juustot! Aura goldia ja vuohenjuustoa, Luostarijuustoa ja appelsiinituorejuustoa, ehkä Ritaria myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2010 - 22:31

Kaikkia menee laidasta laitaan. Vähän vatsa pömpöttää kun mummo vähän hömpöttää.Kyllä se siitä uutteenvuoteen alas painuu kun mummo lumeen taipuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 01:00

Molemmat maistuvat vuorotellen - maiskista. Tässä annan VHH:n joustaa - joulu on kerran vuodessa vaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 06:38

tänä jouluna teen hieman erillaisen joulun ...nimittäin me emme syö paljoakaan hiilareita tälläkään kertaa ,jotta olen jo hyvissä ajoin kertonut ,et suklaat saa meiltä jättää kokonaan kauppaan ,muutama pipari löytyy ja niitä sit tarjoan , jos saadaan vieraita ...mutta läheiset tietävät tämän ja tuovatkin kastamisensa tullessaan , jotka sit vievät pois mennessään ...teen kyllä meille vähänhiilarillista muhfinssia ,jotta saadaan jotain pientä joulukahvin kanssa ...saadaan myöskin jouluna ruokavieraita ,mutta he syövät samaa kuin mekin ..no pienen poikkeuksen teen ...laitan vähän imelletettyä perunalooraa ...se vaan kuin muutkin loorat kuuluu jouluun niin meitinkin ..mutta se on hyvin pieni määrä mitä sitä sit ottaakaan lautaselleen .....kaikki muut makeat saavat olla meitin pöydistä nyt pois ...on meillä muuten suklaatakin ,mutta se on niin tummaa ,et jopa minä en sitä saa alas ,kuin ihan pienen palasen silloin tällöin ...harvakseltaan ...saa kyl suklaa nälkä siittäkin kyytiä ja äkkiä...muu makean nälkä menee mandariinistä ne ,kun ovat niin makeita ,et yleensä puolikkaasta saa jo suun makeaksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 07:32

Suolaista ja makeaa tasaiseen tahtiin. Kuolaan jo smetanasillin perään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 09:08

en syö joulun aikaan erikseen kumpaakaan erikoisen paljon. Minä syön sen tavallisen määrän joka päivä.
Ei minulla yksinasuvalla se joulu ole kuin vähän parempaa ja erikoisempaa ruokaa, kuten lipeäkalaa ja
lanttulaatikkoa, jota en joka viikko muutoin osta. Aivan tasan ovat vaa´an kielet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 10:04

fifti-sixti elikkä kaikkea maistuvaa vähän...

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 20.12.2010 - 11:06

Vietämme joulua anopilla ja vielä seuraavanakin päivänä käymme siellä herkuttelemassa. Kaikki kelpaa mitä pöytään tuodaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 05:14

Molemmilla, ja niin paljon kuin mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 21:59

Kinkusta kaiken maailman kalaherkkuihin.