Hyasintti-tietous: missä kasvavat ko. kukan villit esiäidit?

Lisätty: 21.12.2010 - 07:54

Villit esiäidit kasvavat itäisen Välimeren, Vähä-Aasian, Syyrian, Iranin ja Irakin seuduilla. Niiden pienehköt ja harvassa olevat tähtimäiset kukat avautuvat huhti-toukokuussa.

Avainsanat: jalokivi joulun

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.12.2010 - 09:57

Hyasintti kuuluu liljakasveihin.
Sen alkuperä on Itäisellä Välimeren alueella ja Lounais-Aasiassa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.12.2010 - 09:19

Välimeren alueella ja Lounais-Aasiassa kertoo Heikkilän kauppapuutarha. Hyasintin tuoksu kuuluu jouluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2010 - 10:49

www.plantagen.fi/Tuotteet/Ar...en-hurmaa/ Tuosta saa jonkinlaisen kuvan. Itse pidän sitä joulun kukkana.Toinen ihana ,amaryllis mikä kovinkin vanha kasvi.Äidillänikin oli jo 80v.tta sitten amaryllis,taisi muuten mummollakin olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2010 - 13:17

Sieltä Välimeren maistahan se taitaa olla kotoisin, Tämän voden joulukukkina minulla on sukulaisille
hyasintti. Ovat aivan pieniä nuppuja vielä, mutta kyllä kasvavat siitä. Bongarille hieno kiitos , kukka oli kaunis.amaryllikset olivat viime vuoden viuhkatavaraa meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2010 - 14:21

Turkissa ja Syyriassa ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 08:47

Kyllä niitä luonnonvaraisina kasvaa itäisen Välimeren alueella, ovatko peräti villejä... siitä ei ole tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 21:25

Eihän minulle jää mitään vastattavaa kun itse jo sen kerroit. Kiitos tiedosta.