katukivetys

aittelin näi miekii pistää tähä tällasen assosiaatio- kysymyksen, ku niit näyttääpi olevan liikkeel, jotta täs sentää on lisätietoja-kohdas vähän selityst kuitennii... jään ootteleen mielenkiinnol (ihka oikeesti, uskokee tai älkee (vai olik se ny g:llä?) teitin vastauksii

Avainsanat: rotvallinreuna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2008 - 10:39

No meikäläiselle katukivetys ei ole pelkästään se rotvallin reuna, silloin kun aloin katuja kulkea, kivtys kattoi koko kadun (joko mukulana, palikkana tai tiilenä) ja kyllä minulle katukivetys on edelleen se joka kopisee kavion alla ja on satella pyöräilijälle tosi haaste liukkauktensa takia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.09.2008 - 21:45

rotvallin reuna eli katukivetys, erottaa ajokaistan ja jalkakäytävän toisistaan. yleensä jlkakäytävä on korkeammalla kuin ajokaista.

Lisätty: 22.09.2008 - 21:48

jalkakäytävän kanttikiveksi tulee sitä myös nimitettyyn. eli kun jos huolimattomasti ajaa parkkiin niin renkaat osuu ikävästi kanttikiveen. : )

Lisätty: 23.09.2008 - 13:38

sori meillä täällä pikkuisessa kyläpahasessa ei tunneta nuita sivistys sanoja niin hyvin. eli katukivetyksen väärin sanoin ma, katohan valperin ym. vastaukset niin niistä viisastut. meillä ei katuja ole kivestä eikä mukulakivistä tehty, siksi varmaan olen epätietoinen ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 03:16

uujjee rotvallit kunniaan .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 09:20

Onneksi ei kivitys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 11:48

Esim Turussa Tuomiokirkon ympäristö on kokonaan kivetty katy(mukula)kivillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 18:28

Nykyään niitä katukivetyksiä on vähenpi kun on ne asfaltit mutta kivetys kyllä erottaa jalkakäytävän ajoradasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 19:09

Katukivetys erottaa ajoradan jalankulku- ja pyörätiestä (useimmiten)