ONKO PAIKKAKUNNALLASI, ELÄINTEN JOULURAUHANJULISTUS!

Meillä Turussa on, ja sinne pitää minunkin koirani Pikin kanssa taas mennä!

Ajankohta
19. joulukuuta 2010 · 14:00 - 16:00
Paikka Mikaelinkirkon piha, Turku

Lisätietoja Turun Eläinsuojeluyhdistys ry järjestää Eläinten joulurauhan julistuksen sunnuntaina 19.12. klo 14.00 Mikaelinkirkon piha-alueella. Tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki eläinten ystävät lemmikkeineen.

Joulurauhan julistaa kirkkoherra Jouni Lehikoinen. Luvassa myös mm. joululauluja, Ah-Matin glögitarjoilu, eläinpelastusyksikkö Kuutti ja uusi eläinpelastusauto, Hali-Bernit sekä säävarauksella motoristisika Orson.

Tapahtumasta voi ostaa Eläinsuojeluyhdistyksen seinäkalentereita vuodelle 2011.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.12.2010 - 17:12

noita tilaisuuksia taitaa pääkaupunkiseudulla löytyä useampiakin, tässä yksi

Fallkullan kotieläintila järjestää lauantaina 18.12. perinteisen joulurauhan julistus -tapahtuman klo 10–15.30. Tervetuloa virittäytymään joulutunnelmaan!

ja tuotantoeläinten joulurauhan julistuksesta viime vuodelta :

Julistamme kaikkien eläinten joulurauhan runoilija Benjamin Zephaniahin sanoin:

"Oo jouluna kiltti kalkkunalle.
Kalkkunatki haluu juhlii.
Kalkkunat on tosi jees,
ne on hyvii tyyppei,
ja joka kalkkunal on mutsi. Funaa sitä!
Oo jouluna kiltti kalkkunalle.
Älä vedä sitä napaas. Anna sen elää.
Se vois olla sun frendi
eikä sun safkaa.
Moikkaa sitä: ”Moi, kalkkuna! Ollaaks kavereita?”

Joka tämän rauhan rikkoo ja joulujuhlaa sopimattomalla käytöksellä häiritsee, hävetköön, tutkikoon tekoaan sydämessään, tehköön parannuksen!

Kysyjän kommentti

Kiitos vastaajalle ja vastaajille!

Toivon kaikille Napsulaisille, kuin heidän eläimilleen RAUHALLISTA JOULUA!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.12.2010 - 08:00

Eipä täällä päin ole tuollaista, mutta kai jokainen voi tehdä sen vaikka talvisessa luonnossa lenkillä lemmikkinsä kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 09:50

Turkulaisena tiedän tapahtuman olevan. Itsellä ei ole lemmikkiä, jonka kanssa osallistuisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 12:02

Kyllä ne kakkii niin kuin muulloinkin, mutta muovipusseja ei nyt näy käytettävän. Se varmistaa taas ne ikuiset keväiset puheenaiheet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2010 - 14:13

Ei harmainta aavistusta. Sen tiedän ettei naapurin koira ainakaan viedä joulurauhasta yhtikäs mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 14:35

En kyllä tiedä, mutta telkussahan julistetaan eläimille joulurauha.SE on hyvä se.Tavallisesti metsästysseurat vievät ruokaa niille .Vai oliko eläintenauttajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 18:25

enpä ole kuullut, että olisi, ellei sitten tuolla eräällä hevostilalla, epäilen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 18:33

Ei ole täällä päin eläimille sellaista järjestetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2010 - 12:19

kyllä Helsingissä on jossain vaiheessa kotieläinten siunaamistilaisuus, se oli jo varhemmin syksyllä. Onko vielä toinenkin joulun alla, sitä en muista. Tuomiokirkon aukiolla pidettiin tuo tilaisuus, joskus on Isä Mitro ollut mukana seremoniaa pitämässä. Oliko niin että se tilaisuus on silloin ensimmäisen adventin aikaan? Jos olisi koira, menisin ilman muuta, mutta kun ei ole niin ajankohtakin häipyy muistista.
Televisiouutisssa on tapahtumasta kerrottu ja kuvat ovat herttaisia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 04:16

Täällä meidän perukoilla ei ole tapahtumaa, hieno ajatus sinänsä.