Joulutervehdyksiä?

Minusta on aina mukavaa kirjoittaa joulukorttiin muutakin kuin vain oma nimi. Tänä vuonna rustasin tällaisen tekstin:

Käy lämmin henkäys talvisäässä... mikähän se on?
No tietysti lämmin tervehdys meiltä:
tulkoon joulu, tuoksukoon pipari, olkoon mieli heleä ja sydän keveä,
tuikkikoot tähdet, lentäkööt enkelit lämpimin siivin,
juoskoot tontut salaperäisiä polkujaan lumeen...
Iloisin aattein, jouluisin miettein (+nimemme)

Mitä te kirjoititte joulukortteihin? Vai laitoitteko vain nimet alle? Oliko korteissa runo vai pelkkä kuva?

Avainsanat: runot joulukortit joulu toivotukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.12.2010 - 18:34

Kun taivas on tumma ja pohjoisesta tuulee,
silloin enkelin laulun tuulessa kuulee,
se rakkautta ja lämpöä koteihin laulaa ja toivottaa kaikille joulurauhaa.

Kysyjän kommentti

Hieno runo! Saanko ensi jouluna ottaa käyttöön?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 22:09

Piparkakun tuoksussa pappa tietään kulkee,
yli maiden ja metsien hän jo silmät sulkee.

Mutta mikähän se olkoon täää,
joka jälkipolville sanomaksi jää.

Ilossa, rakkaudessa olla saamme,
kohta koittaa jo onnen maamme.

Usko, rauha ja rakkaus.
tunteellinen on pakkaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 23:42

lämintä joulua ja onnekasta uutta vuotta ...itse tein kortit ....nyt ei runosuoni pulpunnut ,mutta toivottavasti kortti kertoo tuhatsanaa ,sitten kun se vastaanottajalle päätyy :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2010 - 01:56

Teen aika usein itse. Nyt eivät voimavarat siihen riittäneet. Suku saattaa ollakin ihmeissään kun saavat peruskortit kaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 06:58

Nimet vain alle, kun kirjoitin kortit kiireessä. Nyt olis aikaa vaikka tehdäkin ne kortit itse, kun olen kotosalla parikin viikkoa, mutta enpäs tiennyt etukäteeen tätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 07:29

Olen kirjoiteelut kortteja, tänne asti kovasti, ainakin 50 ja lähetellyt ympäri maapalloa. Nyt olen päättänyt olla lähettämättä yhtään korttia minnekkään .Itselleni on tullut 3 korttia tähän mennessä.Nyt tuli huomattava muutos elämääni ja helpotus.

Lisätty: 16.12.2010 - 17:51

Olipa tuulikilla kaunis runo.Voihan veljet pojat.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 15.12.2010 - 11:50

Meidän korteissa on pikkuneidistämme touhukas tonttukuva ja lämpimät onnentoivotukset koko perheeltämme. Pahoin vain pelkään että en saakkaan tilattuja kortteja ajoissa vaan joudun tyytymään Prisman valikoimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 13:25

Omissa korteissani luki tänä vuonna pelkästään jouluiloa ja riemullista Uutta vuotta sekä nimemme, ei muuta. Joskus aikaisimpina vuosina olen kirjoitellut niihin mm. jouluaiheisten runojen ja laulujen sanoja, tai saajalle/saajille tarkoitettuja kiitoksia menneestä vuodesta. Se mitä joulukortteihini kulloinkin kirjoitan riippuu ihan siitä millaisia kortteja teen. Korttini ovat olleet jo vuosikausien ajan itse tekemiäni,taatusti uniikkeja ja persoonallisia aikaansaanoksiani. Käytän niihin materiaaleina kaikkea mahdollista taivaan ja maan välitä koska haluan tällä tavoin osittaa saajille pitäväni heistä niin paljon, että haluan muistaa heitä korteilla joiden tekoon olen uhrannut aikaa ja vaivaa. Tämän kortintekoperinteeni olen tartuttanut myös poikaani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 15:40

En ole vuosiin laittanut joulukortteja, mutta soitan läheisimmilleni ennen joulua. Vuosia sitten, kun isovanhempani ja isäni olivat vielä elossa kirjoitin heille jokaiselle henkilökohtaisen joulukirjeen. He eivät osallistuneet joulunviettoomme koska asuivat kaukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 18:11

Laitoin tasan 10 perusjoulukorttia postiin tänään. En runoillut niihin.
aikaisemmin olen kyllä tehnyt myös kortit itse, mutta aika tekee työtään käsissänikin.
Lähisukulaisten kesken meillä on tapana lähetellä tekstiviesteinä runollisia toivotuksia jouluna,
uutenavuonna ja merkkipäivinä, jos ei nyt pyöreitä vuosia ihan ole.
Kortteja laitan vain kauemmaksi oleville ja joita en tapaa ennen joulua.
Mutta kun tässä pikkupiirissä tavataan usein, niin siinä ne toivotukset sitten sanotaan ja
kun yhteisestä sopimuksesta, emme enään lähetä kortteja.
Maaritin tavoin lähetin aikaisemmin Helsingistä tänne tyttärelleni henkilökohtaisen joulukirjeen, jossa kerroin menneistä jouluista, esimerkiksi kun hän oli lapsi tai minä itse.
Nyt en enään oikein jaksa kaikkea sellaista tapaa pitää, kun ehtoo lähenee, niin voimatkin vähenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 04:12

Peruskortit kirjoitin nimeillä ja osotteilla. Runot jätin tänä jouluna väliin.