alkaako kaupallinen joulu mielestäsi liian aikaisin?

Avainsanat: joulun avausmyynnit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2010 - 02:06

Liian aikaisin, mutta olen tänä vuonna ottanut lunkisti koko joulun. Tulkoot kun on tullakseen.

Kysyjän kommentti

Kiitos Justus vastauksestasi ja samoin kaikille muille vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 06:52

Todellakin alkaa liian aikaisin, mutta eipä se enää täällä korvessa asuessa haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 08:08

Alkaa kyllä, mutta minua ei tuo häiritse kun ostelen pitkin vuotta lahjoja.
Mutta tekee kyllä sellaisen olon jotta joulun jälkeen haluaa jo luopua kuusesta kuin muistakin koristeistaan, ei jaksa niitä enää pitää loppiaiseen asti hyvä kun ovat edes uuteen vuoteen esillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 08:15

Ei minusta. Jokainen voi omilla toimillaan päättää ostaako, vaiko ei osta. Aina sitä Joulua on valmistelleet aikaisin, kaupat ja ihmiset ,mitä minä muistan. Kerkii kaikki mukaa yhteiseen juhlaan.
Toivoisin vaan että kaikki saisivat viettää lämpimässä Joulunsa ja Yltäkylläisyydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 14.12.2010 - 08:17

On tuo oma elämä sen verran hektistä nuorten parissa ettei meinaa edes jouluksi rauhoittua. Ostoksillekkaan en ole kunnolla kerinnyt, mitä nyt muutaman kerran Vantaan Jumbossa käväissyt. Itse kaipailisin kunnon talvitakkia, vanhasta kun alkaa jo saumat ratkeilemaan, joten odotankin jo malttamattomana alennusmyyntejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 09:55

Joo kyllä alkaa.Vaikka nyt kuulun itsekkin tähän joukkoon.Aloitin lajjojen oston jo ajoissa. Tilasin verkko kaupoista niin ei tarvinnut niin paljoa juosta kaupoilla ostamassa.Lapsille ja lapsenlapsille ostamme sekä mummoille ja kummeille.Minä ja mieheni ei olla enää aikoihin toisillemme lahjoja ostettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 09:58

Ei tuo kaupallisuus minun mieltäni liikuta. Tehkööt mitä haluavat.
Minulla on kaiketi ainainen joulu lastenlasten iloa katsellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 12:11

Minun puolestani saa alkaa kauppojen joulu vaikka syyskuussa, ei haittaa minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 13:05

Olen sulkenut silmäni kaupalliselta joululta jo aikaa sitten, joten ei häiritse minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.12.2010 - 23:08

Ehdottomasti liian aikaisin. Riittäisi kun vasta joulukuun alusta aloittaisivat mainonnan ja myynnin. Mutta sitähän tämä on. Ihmisethän ostavat heti kun ensimmäiset joulu- tai muut kausituotteet tulevat kauppojen hyllyille. Silloin on hyvä myydä ja pyytää hintaa.