Laulaja on poissa

Kari Tapion poismenosta kerrottiin aamulla. Mitä piditte hänestä laulajana? Minulle hän oli ykkönen kotimaisen kevyen musiikin esittäjänä.
Kotimainen kevyt musiikki ei ole minulle enää mitään tämän jälkeen... eli Kari Tapion levyjä täytyy vaan soitella jatkossa.
Muuten olen klassisen musiikin ystävä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.12.2010 - 14:30

Paras mieslaulaja on poissa ja hänen vertaistaan ei ole toista. Olen hyvin surullinen ja järkyttynyt. Onneksi ääni ja laulut jäävät elämään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.12.2010 - 09:33

Minä miehelleni sanoin että nyt ei minulla ole suosikkia mieslaulajissa, vain niitä yhden kappaleen solisteja. Minulla soi Kari Tapion cd parhaillaan , ja vähän surullinen olo on, ja sen vuoksi varmaan enemmän kun olen hänet tavannut monesti ja jutelleet kaikenlaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 09:40

Olin todella Kari Tapion dani..Kävin hänen konsertissa ja tanssilaivoilla,kun oli esiintymässä.Todella parhain mieslaulaja...todella mielyttävä symppis ihminen..ikävää oli tämä aamulla kuulema uutinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 10:40

Pidin todella paljon hänen lauluistaan.Ikävää kun kuulee jonkun taas lähteneen.Mutta meillä jokaisella on aikamme täällä. Pitkä aikainen ja hyvä artisti hän tosiaan oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 12:04

Kari-Tapio oli laulajina niitä joiden lauluääni soi aina yhtä puhtaana ja muuttumattomana vaikka ikää ja keikkavuosia (siihen kuuluvine rasitustekiöineen) kertyikin vuosi vuodelta yhä enempi, eikä äänen omistajan juomat olleet aina niitä miestä miedompia janon sammuttajia. Tästä syystä pidin ja pidän yhä hänen lauluistaan ja olen edelleenkin sitä mieltä, että hänen kaltaisiaan taitureita maahamme olisi mahtunut ja mahtuisi yhä lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 13:19

kannan hänen muistoaan noissa monissa cd-levyissä ...hän oli niin suomalainen ..ikävä tulee pois mennyttä hyvää laulajaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 14:32

Olen aina pitänyt Kari Tapiosta ja hänen lauluistaan..
Kaikkea voi sattua ja nyt oli hänen vuoro...
Ja mitä vielä hän on ihan mieheni kaksoisolento monien mielestä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 16:07

En erityisemmin ollut Kari Tapio -fani, mutta kuuntelin sujuvasti hänen lauluaan. Hänellä oli täyteläinen ääni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 17:45

Kari Tapio oli yksi suomalaisen viihdetaiteen parhaimmista tulkitsijoista. Hienoja kappaleita ja sanoituksia jokaiseen makuun. Laulut jäävät elämään suomalaisille musiikin ystäville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 19:35

Pidin kovasti hänen äänestään ja tavastaan esiintyä. Ei diivaillut lavalla vaan oli oma vaatimaton itsensä. Kerran vain harmitti, kun menimme häntä pitkään matkaan katsomaan ja mies ei juopumuksen vuoksi voinutkaan esiintyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 21:05

Oli sellainen mestari toista ei tule.Laulut elää kymmeniä vuosia.Toinen toistaan ihanampia kappaleita.Oli paljon tuonpuoleisesta kertovaa musiikkia. Kauniisti ajateltuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 11:52

Olen vieläkin aivan järkyttynyt hänen poismenostaan. Pari päivää elin kuin unessa. Ei pystynyt oikein heti kirjoittamaankaan tästä, niin kipeää se tekee. Kari Tapio oli minun mieslaulajaihanteeni kautta aikain.
Hän lauloi niin maanläheisistä aiheista, jokaista kuuntelijaa koskettavia, samoin jonkinlainen tuonpuoleisuuden kaiku oli hänen lauluissaan. Laulut; Myrskyn jälkeen, Olen kuullut on kaupunki tuolla, Enkeleitä seitsemän luettelo olisi loputon.

Kari Tapio oli rehellinen itselleen, rehellinen yleisölleen, saavutti rehellisyydellä suuren suosion.
Kun mokasi tunnusti mokan ja jatkoi jälleen taipaletta entistä suositumpana.

Kuoleman laakson takaa
aukeaa kirkkauden maailma,
meidän elämämme lopullinen päämäärä (Pohjanpää)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 02:25

Muistelen häntä lämmöllä.