Mitä suomalaista ottaisit mukaan autiolle saarelle?

Tätä kysyttiin muutamilta vierailta eilisissä linnanjuhlissa ja vastaukset vaihtelivat ruisleivän juuresta Väinö Linnan tuotantoon. Itse kyllä ottaisin kotimaisen ja hyväksi havaitun veneen! Mitä sinä ottaisit?

Avainsanat: mitä mukaan autiolle saarelle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.12.2010 - 21:01

Suomalaisen kaverin jolla on vesitaso, en minä pitkän aikaa missään autiolla saarella viihdy.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.12.2010 - 20:46

Minä ottaisin hyvän ystävän mukaan autiolle saarelle..siellä saisi ainakin olla ihan rauhassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 21:46

Ystävän oman mieheni.Sille olen ehdotellut koko ajan että lähetäänkö lappiin maamökkiin joen rannalle kalaa syömään.Erakoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 22:21

Mika Waltarin tuotannon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 00:17

Fiskarsin kirveen.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 08.12.2010 - 07:59

Eipä taida autiota saaria enää löytyä muualta kuin seikkailukirjojen sivuilta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 11:13

En tiedä mitä tuohon pitäisi vastata, on varmaan joku itsenäisyyspipplaoihin liittynyt kysymys.
Jos niin "hullu" olisin etten enää tulisi toimeen muiden ihmisten kanssa vaan olisi pakko mennä autiolle saarelle, ottaisin mukaan hyvää kirjallisuutta. Sen ei tarvitsisi olla suomalaista kuitenkaan, vaikka osa hyvistä tietokirjoista ovat suomalaisia. Uskon että nykyajan autioilla saarilla on nettiyhteydet eli ottaisin läppärin mukaan.
Olen kyllä sen verran sosiaalinen luonne etten kovin pitkiä aikoja erakkona haluaisi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 11:39

Suomalaisen miehen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 13:23

Ottaisin tuon sandran!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 14:24

Pitäähän saarella olla Suomen lippu joten sen otan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 15:18

Onki vois olla hyvä, sitten myös juomavettä, sillä ei siellä muuten kauaa hengissä pysyisi. Ja vähän siitä riippuu, missä tuo saari olisi. Kännykkä ja läppäri olis mukavat, teltta, vaatteita kelien mukaan. Talvella en autiolle saarelle menisi, ja sieltä pääsisi poiskin, jos jostain syystä sinne olisi mentävä. Joku rivakka työihminenkin saisi olla onkimassa, pystyttämässä telttaa ja rakentamassa pysyvämpää majaa. Vene tietenkin, tai miksei joku merikelpoinen alus. Kyllä Suomesta kaikkea kivaa löytyisi tärvättäväksi autiolla saarella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 15:30

Salmiakkia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 17:37

Simmarit, sammarit, kummarit ja pipo!

Kaverikin saisi olla.

Sä tarrasit kylkeeni tiukempaan
Ja mä silmistäs onnen näin.

Irwin sen kertoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 18:38

Jonkun hyvän ystävän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.12.2010 - 22:12

Fiskarsin fileointipuukon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2010 - 16:53

Kyl`määkii sit ottasin jonkun työkalun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 20:16

Kun nyt selviäisi se missä saari on, paljonko kamaa mukaan.
Jos olisin nuori vielä ottaisin oman mieheni, niin kauan se saari ei autiona olisi luullakseni..
Takuuvarman paluulipun maihin. Oi sitä onnea sitten!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 02:27

Salmiakkia ja suomi miehen.