Mistä saat vitamiinit?? Pillereistä,hedelmistä vai pakastemarjoista..

Itse syön joka päivä pakastemarjoja ja omia-omppoja.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.12.2010 - 19:34

Tulee omista pakastetuista marjoista kuten vattu, mansikka, mustaherukka, puolukka, karpalo ,punaheriukka.Ostan kyllä jos mieli jotain hedelmää tekee.Omat mehut siinä hyviä vitamiinin lähteitä.
En ole koskaan käyttänyt keinotekoisia vitamiineja.Syön mitä mieli tekee .Olen sekaravinnon käyttäjä.
Käytän sieniä ,kalaa, vehnänalkioita,pähkinöitä,täysjyväviljaa ja kuivattuja hedelmiäkin.
Jos minulle pystytään osoittamaan kokeilla että jokin vitamiini vaje on. Asia on sitten toinen juttu.
Pyrin että oma elimistö ottaisi vitamiinit ruuasta.

Kysyjän kommentti

Samoin täällä..Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.12.2010 - 16:20

Pyrin syömään kaikinpuolin terveellisesti ja hedelmiä välipaloiksi , mutta turvaan riittävän vitamiini- ja hivenaineensaantini pillerillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 07.12.2010 - 16:21

Kyllähän sitä aamupuuroon laitetaan omia mansikoita tai mustikoita. Mandariinit, omenat ja sellaiset ovat myös hyvää iltapalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 16:36

Kyllä minä vitamiinini saan monipuolisesta ravinnosta, mutta lisäksi käytän omega 3 kapseleita ja omega A kapseleita lähinnä ihoni vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 17:07

Hedelmät ja marjat ovat joista vitamiinit nappaan..
Pillereitä inhoan yli kaiken pakosta joutuu joskus mokomia mutustelemaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 17:23

tähän asti hyvin riittänyt ne mitä ruuan mukana tulee, pilleripurkkiin ei ole tarvinnut kajota

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 19:00

Pillereitä ja muita keinotekoisia tuotteita en käytä. Kyllä ne normaalin ruuan kera saadaan, jos tarvittavia tuotteita valmistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 19:46

Hedelmät ja marjat kaikissa muodoissaan pitävät flunssan loitolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 20:28

Hedelmistä, vihanneksista. Joskus harvoin otan kuurin Beroccaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 22:23

Syön kotimaisia omenoita ja mustikkaa tai mansikkaa pakasteesta. Lisäksi D3-vitamiinia reilusti yli THL:n suositusten ja Priorinia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 22:31

Syön salaatit ja vihannekset lasten lautasten reunoilta... :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 00:13

Yritän syödä terveellisesti. Nyt talvella otan satunnaisesti kalkkitabletteja, joissa on myös D-vitamiinia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 09:04

Ruoasta eli monipuolisesta ravinnosta joka sisältää hedelmiä, marjoja, juureksia jne. D-vitamiinia pillereinä silloin tällöin eli talviaikaan kuuriluonteisesti kun aurinkoa ei näy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 15:19

Pillereistä näin tavisin. :( Kesällä marjoista ja hedelmistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 15:28

Haloo? B- ja D-ryhmän vitamiinit saadaan pääasiassa valkuaispitoisista ravintoaineista. Tosin niitäkin pitäisi silloin tällöin napsia purkista. D:tä' otan 60 - 120 mikrogrammaa päivittäin Suomessa ollessani, C:täkin syön säännöllisesti. Kalanmaksaöljyä nautin myös aamuisin, seleeniä, sinkkiä, magnesiumia sun muuta on tuossa tarjottimella päivittäiskäytössä. Ja sen lisäksi olen terve. En tiedä, johtuuko lisäravinteista vai jostain muusta, mutta voin ylimalkaan ihan hyvin. Tänään söin mustikoita ja kookoshiutaleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 18:54

Pilleripurkista. Tulee syötyä nopeasti ja vähän mitä sattuu. Joskus saattaa olla pitkiäkin ravinnottomia kausia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.12.2010 - 22:11

Purkista. En ole oikein koskaan tykännyt säilötyistä marjoista ja omenat saavatkin jäädä puuhun tai kaupanhyllyyn. Appelsiinienkin osto on sellaista arpapeliä ettei millään pysty päältäpäin näkemään mitä sisältö on. Jääkööt nekin ostamattta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 02:28

Hedelmistä ja pillereistä.