Vaivaako sinua kaamosmasennus?

Minua vaivaa joskus ja mikään ei huvita.

Avainsanat: masentunut kaamoksesta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.11.2010 - 18:41

Minulla on sellaisia jaksoja syksystä kevääseen, kestää muutaman päivän ettei mikään huvita, ja jostain sitä virtaa tulee että saa taas päivänsä järjestykseen, minulla on nuo kivut ankarat ja se tekee minut toisinaan masentuneeksi kun en saa kunnolla nukuttua, hyvät vahvat lääkkeet minulla on ja yksi lääkäri sanoi että noilla nyt norsukin nukkuisi, varmistin kyllä häneltä että ihmislääkärillä olen ja ettei hän eläinlääkäri ole. Kivut on pahentuneet ja 4 tuntia yössä kunnolla nukun, niin ei mikään ihme ole että masennun.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.11.2010 - 18:28

Välillä on alavireinen.Painuu omiin aatoksiin, ei oikein ajattele mitään.Mulla nyt parempi kun on lumi maassa ja pakkasta tulee. Ulkosalla valoisampaa. Tänään mietin hiihtämistä. Sekin auttaa asiaan . Ei silloin sisälle pidä jäämä'n. Muistahan sulatella pakastimesta marjoja ja suuhun niitä kun katsot telkkua. Tai keksiä jotan muuta herkkua niistä.Se on tärkeää ettei jää paikalleen. Jotain mistä tykkää.
Mistä nuorenakin pidit.Raitis ilma a ja o

Lisätty: 25.11.2010 - 19:24

Säryt ruokkivat masennusta.Lekurinkansssa jutella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 19:02

Kyllähän se sairasta ihmistä säryt jaksaa pitää kaamosmasennusta yllä. Mutta kun sängystä
vääntäytyy ylös aamulla syö kaurapuuroannoksen ja kourallisen elämän eliksiiriä, niin vähitellen
ne masennukset siirtyy syrjään.Kyllä se lujille minulla ainakin ottaa näin joulun alla.
Vaikka aina ajattelee, että ensi vuonna en kajoa, niin kyllä sitä tulee kajottus joulutouhuihin oli
masenuus mikä oli.
Mutta onhan sitä vuoden alku sitten aika lepäillä ja kun lupaa tulipalopakkasia, niin ei viitsi paljon ulos nenäänsä pistää. Koetetaan kestää, ei tämä ikuisuutta kestä. tsemppiä onhan meitä monta tomeraa napsulaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 19:13

En kyllä voi sanoa,että vaivaisi kaamosmasennus..On sitten joku syy mistä masennun..Aina välillä kyllä tulee sellaisia päiviä,että mikään ei huvita...mutta aika harvoin.
On niin paljon menemistä ja tohua...että ei ennätä masentua..
Varmaan jos olisin ihan kotona alkaisi kaamosmasennus iskeä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 19:56

Ei vaivaa kaamosmasennus minua.Mielestäni meidän kaikissa neljässä vuodenajassa on oma viehätyksensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 20:46

Ei vaivaa tuo, mutta joskus vaan muuten laiskottaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 20:51

Ei vaivaa. Oikein alan odottaa alkusyksystä sitä, kun illat alkavat pimetä varhain ja voi viritellä kynttilälyhtyjä joka puolelle ulos ja sisälle. En kaipaa edes lunta, vaikka toki kynttilälyhty lumisillaportailla on aika kaunis. pimeään vuoden aikaan luen paljon, teen käsitöitä ja elän jotenkin hitaammin ja nautinnollisemmin. Kuitenkin jo tammikuun lopulla alan sitten osottaa ihan hirveästi kevättä ja kesää ja varsinkin valoisaa aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 22:37

Kyllä vaivasi jo lokakuussa. Laitoinkin aamuisin kirkasvalolampun palamaan. Lokakuun lopulla tulin tänne Egyptin valoon. EI ole masentanut. Kohta tulen taas Suomeen. Luulen, että sama saamattomuus kuin aikaisemmin valtaa taas mielen. Tai sitten aloitan jouluhössötyksen. Siinä ei ehdi masentua. Tai sitten menen lapsenlapsia tapaamaan. Siellä minut herätetään aikaisin " Isoäiti, herää jo" Eikä masenna yhtään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 07:08

Ei vaivaa enää koska hankimme 2 vuotta sitten kirkasvalolampun jonka valossa mm. luemme. Talvisella etelänmatkalla on myös mukavan piristävä vaikutus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 08:18

Tuota on äskettäin kysytty ja vastaus on sama: ei vaivaa. Masennus on aika vahva sana, moni varmaan kärsii eräänlaisesta alavireydestä jolloin on passiivisempi kuin tavallisesti. Siinä taas ei ole mitään vikaa, sillä kaipaahan keho joskus jonkun lepotauonkin, ei aina tarvitse olla niin tehokas ja toimiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 09:19

Suurin osa siitä hävisi tuonne Lapin limiseen luontoon. Kun alkaa taas vaivaamaan, niin matka vie ties minne. Helpoin konsti päästä kaamosmasennuksesta eroon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 09:24

en nyt tiedä onko varsinaisesta masennuksesta kyse, mutta mitä kylmempi, sitä enemmän olen horroksessa. ei jaksa mitään, "syöminen" pitää lämpösenä ( ihan ku meitin katti ) ja lorvin puuhellan lähellä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 10:11

Kyllä vaivaa.Huomaan sen joka syksy että minulla se on.Nyt vielä enempi kait liittyy ikääni mikä lisää tätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 26.11.2010 - 11:02

Eikös olekin ihanaa kun saatiin lumi maahan. Aamuisin kun lähtee töihin valaisee kuutamo lähitienoot ja saavat metsän puutkin näyttämään kermakakuilta. Ylös ja ulos raikkaaseen talvi-ilmaan, sillä se masennus pysyy poissa. Mikään ilma ei ole liian kylmä, on vain liian vähän vaatetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2010 - 19:29

Minua taitaa vaivaa jokahetkenmasennus. Aika usein tulee olo ettei mikään huvita eikä kiinnosta. Pahimmillaan oireet ovat silloin kun pitäisi ruveta siivoamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 19:58

Minulla on niin paljon touhua, että en ehdi masentumaan.Askartelua, käsitöitä, harrastuksia, ystäviä,lapsenlapsia....lista on pitkä, mutta mukava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 11:51

Kyllä vaivaa, valoa ihminen tarvitsee ja kevättä kohti kohta onneksi mennään...