Annatko tuttavillesi itsetehtyjä lahjoja, ja mitä ne ovat?

Huonosti muotoiltu kysymys, mutta tarkotukseni on kuulla vinkkejä teiltä viisailta napsulaisilta mitä voisi itse tehdä... Joskus kun tuo ostaminen on niin vaikeaa =)

-joulu lähestyy meinaan pikapikaa ja pikkuhiljaa pitäisi alkaa hankkimaan lahjoja.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.11.2010 - 14:21

Annan ani harvoin lahjoja, ystäväpiirissä ei ole tapana lahjoa muulloin kuin täytettäessä pyöreitä vuosia. Tässä muutaman itsetehdyn lahjan vinkki. Jatka itse listaa, pääasia, että kirjoitat ylös mitä mieleen juolahtaa ja sitten erottelet jyvät ja akanat.

Neulatyyny, patalappu, itse kirjailtu/nimikoitu astiapyyhe, kirjanmerkki, itse kudotut sukat/lapaset/pipo/kaulaliina, taulu, kynttilä, omatekoista sipappia/hilloa koristellussa purkissa. Tässä muutama esimerkki kädentaidoista ja sitten voit lupautua tekemään lahjaksi työtä: pihan lumityöt, tiskaaminen, siivoaminen, kaupassa käynti yksilöitynä kuinka usein.

Kysyjän kommentti

Sain tästä hyvän idean, kiitoksia sinulle kovasti ja mukavaa joulun odotusta! =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2010 - 14:13

tossuja jotka olen virkannut , sukkia , lapasia , pipoja , kaulahuiveja ym jotain nopea tekoista lähinnä ...nyt teen viininystävilleni virkaten viinipullon suojusta , joka sit pitää sen viinin sopivan lämpöisenä juotavaksi .. voihan sihen pussukkaan laittaa vaikka termospullon , niin pysyy kaffe tai lögikin kuumana kauemmin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2010 - 15:44

Kylläpä se sukankutoiminen on ainut kädentuote.
Sitten ostan tiffanytuotteita pari kappaletta, siskolle ja äidille, kun he vuoden aikaan
joutuvat minua paljon auttamaan ja autokyytiä tarjomaan, eikä niistä bensarahoja huolita.
Lapsille karkkia, tusseja , väritettävää ja siinäpä ne muistissa ovat tärkeimmät. Taitaa siellä joku namipussi seassa ollea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2010 - 16:36

Tutuille valmistan jotain leivonta tuotetta .Saatan tehdä limppua jos jonkin laista tai salaattia .Vaikka sienistä.Sämpylötä,kakkua.mehua tai hilloa. Porkkanoita, perunoita ,lanttuja,perunalaatikkoa.Jotain mikä milloin tulee mieleeni.Kahvipakettia, hunajaa ,suklaata.Tässä jokunen.Hedelmiäkin olen antanut. Marjoja.Kiva lisä joulupöytään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2010 - 16:41

Rommikakkua ja paholaisenhilloa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2010 - 17:07

Itse tehtyä sinappia sekä salaatinkastiketta ja villasukkia annan lahjaksi läheisilleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2010 - 17:09

Itsetehtyjä peruna- ja riisipiirakoita. Puulistoilla reunustettuja kaakeleita kynttilänalusiksi, tarjottimiksi. Puutarjottimen päällystäminen krakleeraamalla. Pahvilaatikon päällystäminen ja sisus kaikenlaisia askartelutarvikkeita. Vuoritettu pikkukassi, jonne sitä villalankaa, puikot ja sukanteko-ohje.Lahjakortti jossa lupaat esim viettää päivän leipoen lahjan saajan kanssa.Koristeltu kukkaruukku, vähän multaa ja kukkasipuli. Hienosti kukkii joulun jälkeenkin ja muistuttaa lahjan antajasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2010 - 18:00

Lovileikkausta olen harrastellut ja tehnyt rukinlapoja ja muita koriste-esineitä. Niin paljon on aikoinaan leikattu, että en enää lahjaksi voi antaa.
Mikäli käden taitoa riittää, niin ei muuta kuin veitsi liikkeelle ja lovia leppälautaan tekemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2010 - 18:27

Vähän riippuu siitä mikä lasketaan itsetehdyksi... annan tänä jouluna rakkaille kalentereita, joihin olen valinnut kivoja kuvia meistä vuoden varrelta. Olen lisäksi "digitaaliskräpännyt" kuviin persoonallisia koristeita, ja kalenteriosionkin olen "personoinut" (inhottava sana! Joka tapauksessa, esim. aatonaaton kohdalla lukee "kuusenkoristelupäivä" koska tiedän että kalenterin saaja aina aatonaattona koristelee kuusen.) Kalenterin printtauksen olen antanut suosiolla firman hommaksi, tarjousta hyödyntämällä hinnaksikin tuli alle 10 euroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2010 - 21:21

villaukia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 09:44

Tästä nyt ei ole sen laajemmin vinkiksi, mutta joskus annan jollekin (sellaiselle joka ymmärtää taiteen päälle) lahjaksi maalaamani akvarellin. Muutoin ostan lahjat niille joille jonkin lahjan annan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 13:55

Villasukkia ja lapasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.11.2010 - 21:53

Tänä joulunakin muutama yllättyy. En paljasta, eihän se silloin olisi saajalle yllätys.