Mikä on kaikkien aikojen paras joululahjasi jonka olet saanut, muistatko?

Se jota et unohda koskaan. Onko se tarpeellinen ja käytännöllinen? Vai onko jollakin lahjalla sinulle erityisesti tunnearvoa, esim. joltain tärkeältä ystävältä saatu?

Avainsanat: lahja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.11.2010 - 07:40

Montakin hyvää lahjaa olen saanut. Matkoista olen tykännyt eniten, mutta tulipa mieleeni eräs joulu lapsuudesta jolloin sain kitaran..miksiköhän?....enkä osaa soittaa vieläkään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 18:23

Kyllä muistan olin silloin täyttänyt 10v.tta Aika kauan sitten.Alkeellinen köyhä joulu kotona .Meitä sisaruksia 6 isä ja äiti.Pakkanen paukkui nurkissa ja hella mikä lämmitti.
Koristelin suomenlipuilla joulukuusta ja kunttilöitä sidon narulla oksiin kiinni. Sitten joulutähti latvaan.
Oli riisipuuroa kanelin kanssa ja sianpää sylttyä.
Silloin illalla sain äitini ostaman soputeltan.Laitoin heti teltan peräkamariin pystyyn ja nukuin siinä.
Teltta on minulla vieläkin on noin 50v.tta vanha.Aika hyvä kuntoinen mutta vetoketju edestä rikki.
Kyllä sen ulos kesällä voi pystyttää ja nukkua siinä.
Sehän ei unohdu koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2010 - 18:39

Eräänä jouluna en saanut lahjan lahjaa. Perheemme eräs miniä huomasi miten pahoitin mieleni ja hän toi minulle käytetyn deodoranttipullon ja toivotti hyvää joulua.
Aikuisena paras tuli toissa jouluna: äiti - sinusta tulee mummi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 18:56

Minä olen yli 30 vuotta saanut yöpaidan joka joulu, nuorempana olivat vähän seksikkäitäkin kun mieheni niitä on ostanut ja nykyään ostaa isoja telttoja minulle, eivät ole meinaan enää seksikkäitä,peittävät taatusti kaiken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 19:39

No bongari ketoikin jo joulun kehyjset minunkin muistelooni.
Oli sianpääsylttyä ja kyllähän sitä kinkkuakin oli. Isäni kulki kyläkunnallani teurstaja manttelisassa ja minä pieni rääpäle verensekoittajana.Lapsen mieleen voin laittaa erkoisena lahjana ne tappaiskeitot, joita meitä kutsutttiin syömään. Siellä oli kyllä keuhkoista asti tavaraa.Joululahjateriaksi voin laittas en ns. tappaikeitonkin.
´´

voin laitaa sen ns. tappaiskeiton, jota kutsuttiin taloon syömään. Sekin oli lahjaa, kotimme oli
Nälässä emme olleet ,muta ketaan sanoa, että kunnna antamilla avustuslapuilla saimme sitten kengätkin koulusta.eihän köyhyys ole häpeän asia, jos et ole itse sitä aiheuttanut huonoilla
elämäntavoilla.Ruskeassa pussiisa oli lapasta, tanskalaista omenaa ja sukkia, ja ihan oman äidin kutomia.
Kun on sota- ja sota-aika niin kaikki oli arvokasta ja kallista.
Nyt niille osaa arvon vasta antaa.

Lisätty: 24.11.2010 - 10:26

Ompas omituisesti tullut esille, kun saisi ruksit päälle tekisin sen.
On oikein kirjoitusvirheidenkin ylitys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 19:56

Aatonaattona tehty raskaustesti, joka näytti plussaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 20:58

Kultainen ketju ja siinä riipus..Aina ollut kaulassani kymmeniä vuosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 22:13

tyttäreni joka otti varaslähdön muutamaa viikkoa aikaisemmin laskettua aikaa ... ja joulu synnytysosastolla oli ainut kertainen kokemus ... ainakin minulle joka jäi mieleen ...mutta paras joululahjani on hän ..rakaskultani minulle ikinä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 03:14

Isäni kodissa kun pääsi tuoreille (uusille) pahnoille joulusaunan jälkeen nukkumaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 11:02

muistan vieläkin kun sain pelikonsoli joululahjaksi,olin todella onnellinen silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 11:25

5 vuotiaana sain haluamani punaisen potkukelkan... josta olin joulupukille äitini avustuksella kirjoittanut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 13:15

Kansakouluikäisenä saatu H.C. Andersenin satukirja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 15:16

muistan .... mutta lupasin etten kerro kellekkään,
en ole kertonut, enkä kerro nyttenkään ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 17:10

Isäni rakentama potkulauta, jossa oli oikein kottikärryn ilmatäyttöiset pyörät. Olipas mahtavat kyydit. Siihen aikaan ei ollut paljon mahdollisuuksia muuhun kuin omiin rakennelmiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 17:27

Hmmm.. Olen saanut paljon hyviä lahjoja, mutta en ehkä mitään sellaista mikä olisi jäänyt syvälle mieleen. Ystäväni antoi tosin sydänriipuksen, se on kaulassa aina. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 22:05

Joskus kansakoulun alaluokilla ollessani avasin joulupaketin ja huudahdin: täällä on kalaverkko. Voi että oli hieno kohottava puolialushame, jonka kaupunkilainen kummitätini oli minulle laittanut jo syntymäpäiväkseni, mutta koska syntymäpäiväni on vähän ennen joulua sain postissa tulleet paketit vasta jouluaattona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 11:27

Ehkä se oli lapsena saatu peltinen polkuauto. Siinä oli toimivat valot ja jousitus ym.