Joko Sinulla on nettihenkkarit?

Nettihenkkareiden avulla Internetin käyttäjät voivat esittää toisilleen varmennettuja henkilöllisyyteensä liittyviä tietoja luotettavasti. Nettihenkkareihin liittyvät tiedot, kuten nimi, ikä ja sukupuoli varmennetaan luotettavista lähteistä, kuten pankeista tai virallisesta henkilötodistuksesta.
www.nettihenkkarit.fi

Avainsanat: internet tietokoneet nettihenkkarit henkilöllisyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.11.2010 - 20:45

Kopioin hyviä lauseita muilta:
"Toistaiseksi pankkitunnukset ovat riittäneet tunnistautumiseen.
saa sit nähdä milloin sellainen pitää olla kaikilla täälläkin netissä ...
mutta ei myöskään pidä koskaan sanoa ei koskaan."
Tuntuu siltä että käyttömahdollisuudet olisi aika vähissä, ettei vain käy niin kuin sille viralliselle tunnistautumiselle, ettei siitä tule mitään.
Toisaalta nuorisolla voisi kyllä olla käyttöä varmistamaan niissä chattisuhteissa, ettei namusedät pääse valehtelemaan ?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 12:54

Ei oo eikä tuu. Tuolla systeemillä sulla on kohta tyhjä tili pankissa.
Riittää vielä Napsussa varmaan jumppis?

Lisätty: 19.11.2010 - 19:45

Jos joistakin tipoista saa Kelalta niin lyön heidän kortin tiskiin. Netissä ei ole tarvinnut sen puljun kanssa asioida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 14:05

Minä käytän pankin tunnuksia, jos asioin kelassa tai jossain muussa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 16:49

On sellaiset, että pääsen pankkiin, kelaan ja väestörekisteriin muuta en tarvi.
Joulupukku tuntee jo vanhastaan kapeastä koukkuleuasta ja silmistä pistävistä katseista.
ei ole tullut kysyttyä onko osoitteni pukin luettelossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 17:06

eipä ole tuollaista hankittuna ... saa sit nähdä milloin sellainen pitää olla kaikilla täälläkin netissä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2010 - 18:10

Ei ole eikä tilata. Mitä paperilla en pysty todistamaan, saa jää todistettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 18:17

Ei minullakaan ole, ja uskon etten vielä ainakaan hanki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 18:44

Ei ole vielä tullut tarpeelliseksi, mutta ei myöskään pidä koskaan sanoa ei koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 20:35

Ihan on perinteiset ajokortti ja passi henkkareina ja kun netissä asioin, niin pankkitunnukset kyllä piisaavat henkkareiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 14:02

Toistaiseksi pankkitunnukset ovat riittäneet tunnistautumiseen. Ehkä aiheettomasti, mutta suhtaudun varauksella nettihenkkareihin.