-m-
Kysytty: 19.11.2010 - 10:10

Hyvää perjantaita kaikille, ohessa pieni kevennys:

- Viskinmakuinen hammastahna on tosi hyvä juttu. Ei se tosin estä
reikien syntymistä, mutta ei sillä sitten ole väliäkään.

Lisätty: 19.11.2010 - 10:13

Ruotsalainen oli ensi kertaa Lapissa. Hän ihasteli kauniita tuntureita
ja kysyi lappalaisukolta:
- Minkä niminen on tuo tunturi?
- Kumpi?
- Kiitos. Entäs tuo toinen?

Avainsanat: vitsi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 17:12

kiitos samoin sinulle , kuin myöskin puolestani kaikille napsulaisille sekä hyvää viikonloppua ! ei ole kevennystä nyt päivälle tälle , mutta hyvät ja hauskat illankin toivotukset ..toivottelen vain tässä :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 10:26

Riemulla ei rajaa kun kassilla ajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 12:17

Hauska! Tuosta tulikin mieleen, että Lapin kartoissa oikeasti on vaikka kuinka paljon väärinymmärrettyjä paikannimiä, kuten "Taasjärvi" ja "Jokujärvi".
Oma suosikkini on eräästä saksalaisesta kartasta löytyvä Jaurijärviozerosee. ("Järvi" saameksi, suomeksi, venäjäksi ja saksaksi.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 12:21

Lappi on "maata" jossa ei suomalainen saa selvää yhtään mistään! Mutta ruokaa ei ole sekään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 14:02

No jo on maku taitaapi jäädä ostamatta..
No lappalaiset ovat jänkhä joonatania joten jutut sen myötä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 14:50

Kyllä Kaunispään huipulla on hieno katsella tunturimaisemia. Nattaset näkyy myös sieltä. Hauska tarina siihenkin liittyy.

Suomen Lapin ihailluimpiin tuntureihin kuuluvat Nattaset. Nämä helposti tunnistettavat nyppylät nousevat ympäröivästä Sompiosta kuin maaemon rinnat, nännimäisine huippuineen. Tunturit ovatkin saaneet nimensä muotonsa perusteella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 16:59

Lapinnattaset ja kumpikin on jäänyt näkemättä, joten pysyn Keski-Suomen korkeudella.
Kumpi ei ole kotona, mutta ne nattaset taitaa vielä kulkea mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2010 - 18:09

Rattoisaa perjantaita sinullekin. Samoin myös muille.

Olet koukussa internettiin jos...
palkkaat kotiapulaisen kotisivujasi varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 18:22

Lappalainen tuli viinakauppaan.
-Onkho teil 96-prosenttista?
-Valitettavasti ei oo, käviskö tavallinen kossu?
-Juomavesi meillä on omashta takhaa.

----

Mitä lapissa tehdään, kun Koffi loppuu.
Kaivetaan esille Lapin kultaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 20:38

Tässä perjantai-illan kevennystä kaikille pikkujouluja tänä vuonna viettäville:

Pikkujouluvormaatteja

Taru Sormusten Herrasta -pikkujoulu:
Muistat eronneesi ystävistäsi, tavanneesi kääpiöitä, tapelleesi kauheasti, puhuneesi puille, kävelleesi aivan helvetin pitkiä matkoja ja hävitit sormuksesikin heittämällä sen Tuomiokapitulin takana viemäriin.

Nils Holgersson - pikkujoulu:
Huomaat lentäneesi etelään jonkun hanhen kanssa.

Kristoffer Kolumbus -pikkujoulut:
Et tiedä mihin olit menossa, etkä perille päästyäsi tiedä missä mahdat olla,
mutta koko reissu menee valtion piikkiin.

Tuhkimo-pikkujoulut:
Tulet kotiin ilman toista(kin) kenkää ja haiset epämääräisesti kurpitsalle.

Prinsessa Ruusunen-pikkujoulut:
Sammut sadaksi vuodeksi. Saatat herätä, kun joku suutelee sinua, mutta
prinssi se ei takuuvarmasti ole.

Pieni Merenneito - pikkujoulut:
Jalat eivät aamulla irtoa toisistaan ja haisevat silakalle. Peilistä sinua
tuijottaa eilisillan Arielin sijasta tämän aamun Ursula-merennoita.

Lumikki-pikkujoulut:
Heräät aamulla seitsemän miehen keskeltä.

Punahilkka-pikkujoulut:
Heräät isoäidin kanssa samasta vuoteesta. Lisäpojoja, jos kyseessä on
jonkun toisen isoäiti.

Keisarin uudet vaatteet -pikkujoulut:
Heräät aamulla alasti kadulla, koska kukaan ei ole illalla uskaltanut/viitsinyt/kehdannut mainita sinulle, ettei sinulla ole vaatteita päällä. Ohitsesi päiväkotiin kulkeva pikkulapsi taas pitää asiaa erittäin huvittavana ja ilmoittaa äidilleen kovaan ääneen, että "sedän pili on ihan sininen".

Ruma ankanpoikanen -pikkujoulut:
Aamulla vieressäsi on väärät munat.

Nalle Puh - pikkujoulut:
Aamukankeudessa et saa sormia varpaisiin ja hampaissa on plakkia kuin olisit pessyt ne hunajalla. Tilannetta pahentaa ylipirteä kaverisi, joka on
herännyt täysin ilman krapulaa ja pomppii nyt maanisesti ympäri asuntoasi.

Roope Ankka -pikkujoulut:
Olet hommannut ison kasan rahaa ilman housuja. Äänesi on muuttunut kummalliseksi vaakkumiseksi, ja jostain kummasta syystä sinulle on iskostunut skottilaisaksentti.

Mikki Hiiri -pikkujoulut:
Korvasi ovat turvonnet palloiksi ja käsissäsi on valkoiset käsineet,
mutta frakista ei ole tietoakaan.

Iso Paha Susi -pikkujoulut:
Henki haisee niin pahalle, että voit puhaltamalla kaataa ladon.Ympärillesi
laonneet ihmiset eivät siis ole sammuneita vaan...

Hannu ja Kerttu - pikkujoulut:
Aamulla voit kätevästi suunnistaa vessaan yöllä laatoitettua vanaa
seuraillen.

Peppi Pitkätossu -pikkujoulut:
Heräät aamulla hevosen ja apinan välistä.

Kultakutri-pikkujoulut:
Heräät partnerisi "Kuka on nukkunut minun sängyssäni?"-kysymykseen.

Joona ja valas -pikkujoulut:
Jokin hakkaa sisuskalujasi ja tahtoo ulos.

Perinteinen Suomalainen pikkujoulu:
Lompakko on tyhjä, kännykkä on hukassa, päässä soi tango delirium etkä uskalla edes vilkaista kuka vieressäsi kuorsaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 14:21

Tämäkään ruotsalainen ei ymmärtänyt puhetta.

Kaksi ruotsalaista oli hirvimetsällä. Toinen lyyhistyi yht'äkkiä tajuttomana maahan. Toinen ruotsalainen soittamaan kännykällä hätänumeroon. "Kaverini kuoli. Mitä minä teen?"

Hätänumerosta vastataan rauhoittelevalla äänellä: "Älä hätäile, minä autan. Varmista ensin, että hän on tosiaan kuollut."

Puhelin vaikenee, kunnes kuuluu laukauksen ääni.

Ruotsalainen palaa puhelimeen ja sanoo: "Selvä on. Mitä sitten?"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 15:13

Mitä tapahtui naiselle, joka oppi ymmärtämään miehiä?
- Hän kuoli nauruun.