Arvostatko sellaista herkkua. Köyhätritarit.

Ai, ai, mulla masu täynnä tuota herkkua.Keitin kahvia ja herkuksi köyhiäritareita.

Lisätty: 18.11.2010 - 22:13

minä paistoin tuoretta ranskanleipää ja päälle mustaherukkahilloa ja kerma,rahkaseosta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 19.11.2010 - 10:05

Meillä äiti aikoinaan teki köyhiä ritareita joita kutsuimme "tonikseiksi". Nämä toniksit tehdään paistamalla pullapitkon viipaleita paistinpannulla kauniin kullanruskeiksi ja päälle ripotellaan sokeria.

Joskus kun lähdimme kouluun oli äiti paistanut minulle ja veljelleni tonikseja aamupalaksi ja peittänyt ne lautasen alle jotta olisivat edes hiukan lämpimiä. Aina joskus vieläkin paistan itselleni tonikseja aamupalaksi ja kyllähän tuo pieni pahe taitaa olla edelleen periytyvää. Vanhin poikani, kohta jo viisitoista, on myös innostunut ruuanlaitosta...

Kysyjän kommentti

Vanha kunnon herkku pienellä vaivalla.Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.11.2010 - 17:47

Kyllähän ne maistuu. En olekaan tehnyt pitkään aikaan, mutta nyt kun muistutit tuosta herkusta, pitääpä vaikka viikonloppuna tekaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 17:53

Kyllä minä sellaisia joskus paistan hyvälle maistuvat, ja joskus kermavaahtoa myös päälle laitan niin tulee rikkaita ritareita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 18:01

Nam, hyviä ovat. Pitänee taas lähitulevaisuudessa tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 18:47

Juu eilen syötiin illalla, hillon ja kermavaahdon kera ( ovat kyllä rikkaita ritareita)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 18:53

Kyllä maar. Mansikkahilloa ja kermavaahtoa vielä päälle niin ei se köyhältä enään tunnukaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 18:54

Kyllä maistuu. Aikoinann sai markalla maiskutella mukana.
Pikkupojan suussa vielä makeammalta. Äiti niitä aina kotona laittoi.
Hyvä kun muistutit, olin jo unhoittanut miten hyviä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 18:59

olen joskus pienenä syönyt,en enää muistakkaan miltä ne maistuivat.Olivat varmaan aika hyviä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 19:18

Kyllä olet nyt herkutellut..kyllä ovat hyviä...
En kyllä muista koska olisin paistanut niitä..Nyt on jokupäivä paistettava,kun muistutit niistä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 19:28

Kyllä ne taitvat olla meidän joka tytön ja pojan lapsuudesta asti jo tuttuja, äitien tekemiä herkkuja.
Minä ainakin muistan jo sota-ajalta niitä äiti teki. Ja kun sitä herkkupuolta ei niin paljon ollut, niin
kyyllä ne ovat makunystyröihin jääneet makoisat maut.
Itse en ole tehnyt pitkään aikaan, siskoni mökillään kesällä teki ja ne olivat lastenlastenkin suurta herkkua.
Taitavat olla sukuperintöruokaa. Jatketaan me mummot ja papat vain tätä helppoa ja hyvää perinneruokaa eteenkinpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 19:57

Äitini tekemät köyhät ritarit kermavaahdolla ja mansikkakiisselillä olivat suurta herkkua, sitten lapsuuden en ole köyhiä ritareita syönytkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 20:06

En ole syönyt aikoihin. Äitini tekemät köyhät ritarit olivat ne parhaat kermavaahdon ja hillon kanssa tietysti. Joskus pelkän sokerin kera - sekin oli hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 21:27

kyllä niitä ain välillä tulee tehtyä , jos pullapitko on jäänyt kuivahtaan niin äkkiä paistan sen pois , jot ei jää haaskuun ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 11:58

Lapsena syötiin äidin tekemiä köyhiä ritareita ja hyviä olivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2010 - 18:01

Että tähän aikaan iltaa pitikin osuakin kyssäri silmiin. Kuola valuu, no pitää tyytyä karjalanpiirakkaan tässä vaiheessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 18:29

Nam, ovat minun herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 13:04

Ne on ollut pienestä pitäen herkkua kun mummo niitä aina siellä ollessani paisteli meille.