Mikä matkailumaa on mielestäsi ollut siivottomin?

Avainsanat: siivottomuus matkailumaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.11.2010 - 19:35

Niistä maista missä olen käynyt niin Tunisia, ehdottomasti.

Kysyjän kommentti

Olen ollut Tunisiassa, ja bussin ikkunasta näki, kuinka jotkut paikallisten asuttamat alueet olivat täynnä jätteitä. Kukaan vastanneista ei ehkä ole ollut Egyptissä, sillä nämäkin arabit osaavat sotkea ympäristönsä. Kaikki jätteet heitetään kadulle, ja jätehuolto on olematonta. Tuuli kissojen ja koirien avustamana sitten riepottelee roskia ympäriinsä. Mutta onneksi täällä on kuivaa, eikä haisevia jätekasoja pääse syntymään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.11.2010 - 18:39

Kyllä kaunihissa Karjalassa on huonosti hoidettu hommat? Järjestelmä!
Yhdysvalloissa on kanssa paljon hylättyjä kyliä jäänyt tuulen pieksettävksi.
Rahan mahti?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 18:49

Todellakin tuo Karjalan seutu kunnaineen on rähjäinen. Samoin oli ainakin -90 luvulla Thaimaan Pattaya.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 18:58

Silloin ennen vanhaan se oli Venäjän rantakohteet, ja se oli sentään luxusta verrattuna Romanian lomakohteisiin, lapsien kanssa matkustimme silloin, onneksi vaihdoimme kohdetta Canarialle, huumetytöt tyrkyttivät 11 vuotiaalle pojallemme seksiä, mieheni mielestä huumeruiskuinen saari oli liian aktiivinen perheellemme, no sisareni perheen kanssa kävimme Soussessa viikon loman yhtäaikaa, aamulla siivoojat herättivät ja vaativat meidän kaikkien liinavaatteet, illalla petit petattiin kylläkin puhtaisiin lakaniin, ei auttanut kitinä matkatoimistoon että voitaisiin maata kuumalla ajalla vaikka huoneissamme. Viimeisin matka joka on yhdessä tehty , on Turkin pääkaupunkiin, Istanbulin kujat, hämyiset pajat ja liikenteen monimuotoisuus ja kaikki se haju, sekasortoisuus, ja heidän tungettelunsa ahdisti, likaiset miehet koskettelivat minua ja tyrkyttivät kaikenmoisia tuotteita, onneksi mieheni ja poikani suojasivat minua Chanel 5 kauppiailta, eli Turkki on ahdistava ja likainen maa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 19:46

Sisiliassa ollessamme täytyy sanoa että Messina oli siivottomin minkä olemme nähneet..
Mutta myös täytyy muistaa että olimme jonkun aikaa sen jälkeen siellä kun tuo jätelakko päättyi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 21:01

En ole käynyt,kun Viipurissa ja siellä oli kalamalan saastasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 22:22

Kyllähän se Karjalan seutu on todella siivoton...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.11.2010 - 00:00

Dominigaaninen Tasavalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 08:25

Voi melkein sanoa että Suomi. Täällä on kolkkia jossa on siivottomuutta, niin on myös kotikaupungissani josta tulee mieleen että mäkkärit ja muut voisi sulkea. Kaikki mahdollinen heitetään kädestä kun saadaan se kerrosleipä syötyä tai juomatölkki tyhjäksi. Vanhemmat ovat selkeästii laiminlyöneet kasvatuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 17.11.2010 - 09:57

Intia, ehdottomasti. Goalla ollessamme lähdimme retkelle sisämaahan. Retken nimi oli "Real India". Kaupunkien läpi ajaessamme kehotti opas laittamaan ikkunat kiinni ettei kaatopaikkojen mätä haju tunkisi autoon sisälle. Siellä ihmiset asuivat teltoissa keskellä kaatopaikkaa ja se kaatopaikkakin oli keskellä kaupunkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 11:10

kyl olen nyt ahmatin kans samaa mieltä ...viimeksikin kun tulimme virosta niin oli satama täys roskii ..tien vierustoilta löytää vaikka mitä ...turussa asuessa kuljin työmatkani usein fillarilla ja oikein näin kunnolla ne saasteet ..oli rikkottua pulloa ,.laistenvaippaa ,grillipaprui,tossuu ,sukkaa ym mitä nyt yleensä voidaan autosta ulos heittää ...ihan kaameeta roskaamista ... mietin vain ,et millaisia nuo ihmiset ovat kotonaan jotka noin vastuun tunnottomasti sotkee tiet,kadut ja ympäristönsä ...onkohan heitin koditkin sikolättei ?....no uskon asian niin olevan ... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 12:26

Käymistäni kohteista Tunisia ja siellä varsinkin Monastir. Sekä kujat että perheiden asumukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 19:31

Tuostahan se alkaa itärajan takaa. Sitä riittää aina Pietariin asti. Pietari itsestään on kohtuullisessa kunnossa, kunhan ei takapihoille katsele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 19:17

Siivottomia maita löytyy useitakin, valitettavasti myöskin meidän kotimaamme Suomi on mukana epäsiistien maiden listalla. Aikaisemmin jo eräs vastaaja kertoi epäilevänsä, että kotikasvatuksessa on puutteita kun roskat, karkki- ja grillipaperit ym., putoavat kädestä suoraan maahan vaikka lähin roskis saattaa olla kädenojennuksen päässä. Entäpä suomalaiset torit? Viimeinen pettymys suomalaiseen siisteyteen tuli Turun torilla. Harvoin tapaa yhtä hoitamatonta paikkaa.
Eli, hoitamattomia ja epäsiistejä maita löytyy vaikka kuinka paljon. Toivottavasti jonakin päivänä esitetään kysymys: mikä on siistein maa jossa olet käynyt? Silloin kun tällaiseen kysymykseen tulee ylivoimaisena voittajana vastaus: Suomi. Silloin ollaan oikeilla jäljillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2010 - 10:10

Enpä tiedä, onko mikään maa nyt kokonaisuudessaan siivoton. Kyse on yleensä kaupunkien tai kaupunginosien kokoisista alueista. Siivottomia alueita olen nähnyt ainakin Tallinnassa, Pietarissa ja Bankokissa, mutta kyllä noista kaupungeista löytyy myös niin paljon kaunista ja näkemisenarvoista, että niiden siivottomuuksien vuoksi en jättäisi noita paikkoja käymättä.

Lähteet:
Oma kokemus