Onko lasimaalaus sinulle tuttu taiteenlaji ? Oletko mahdollisesti itse harrastanut sitä ?

Itse olen valokuvannut niitä aika ahkerasti, harkinnassa on myös harrastuksen aloittaminen

muutama esimerkki :

valperi-ontheroad.blogspot.c...pakka.html

Avainsanat: lasimaalaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.11.2010 - 10:58

Olipa hienoja kuvia. En ole maalannut lasia, mutta olen harrastanut Tiffany-töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.11.2010 - 11:02

minulla on iso taulu täällä olkkarissa ,joka on maalattu lasille siinä on käytetty samaa lasi systeemiä kuin tuulilaseissa eli siellä on se maalaus ja sit tulee kalvo ja lasi .. tämä työ kuuluis ikkunaan ois siellä upea ,mutta kun nuo ikkunat ovat tuohon nähden niin pienet ja en sit ala tettämään tuolle työlle sopivaa aukkoakaan seinään ..tulis ihan liian kalliiksikin moinen homma ...tiffanitöitä on useita ...niistä pidän ja jotain laseja olen itsekin maalaillut ihan pikkuisia vain ,kuten lautasia ,tuikkukippoja ym pikkuista ...jutskia.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 11:12

Entinen työtoverini siirtyi taiteen pariin ja kävi myös tuollaisen kurssin. Häneltä olen ostanut pari lasimaalausta eli teki teki ne vartavasten määrättyihin paikkoihin kodissamme. Ovat kaunita kyllä ja harrastus on varmaan mielenkiintoinen (tuo henkilö oli mieshenkilö). Harrasteena sopii erinomaisesti myös miehille.
Tekniikka on mielestäni tiffany-tekniikkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 15:07

Minä en täysin ymmärrä lasimaalausta. vaan lasipalojen sijoittelua värien mukaan kuvion aikaa saamiseksi kuumennetun lyijynauhan avulla, minun hyvä ystäväni Konola sukunimeltään, on valmistanut näitä lasiteoksia mm, kirkkoihin, viimeksi tänne meil päi, kaunis on näkymä taivaalle ja valaiseva kaunis uusi pohja katsoa Jumalan kuvaa, moni pitäjä on hänen avullaan uusinut kirkkoaan mm. Marttila. Lasia olen maalannut totaalisesti sapluunan avulla kellarikerroksen ikkunoihin, ja helppo homma, voin poistaa maalit terävällä siihen soveltuvalla terällä, esim.Wilkinson ja maalata taas ikkunoihin mitä haluan. Lasiin poltettu väri on hinnaltaan kalliimpi, ei ne Tiffanyn lamput ole millään ihmejutuilla tehty, joku vaan yhdisti lasin jä värin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 15:47

Kauniita töitä. Itse en ole harrastanut, mutta poikani teki aikoinaan Tiffany-töitä, enkeleitä pääasiassa. Mieli tekisi opetella...ehkä sitten eläkkeellä, kun on enemmän aikaa harrastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 16:45

En ole paha maalaamaan mutta näitä tulee katseltua miltei joka päivä:
jumppis3.blogspot.com/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 17:09

en ole tehnyt, ei taidot riitä, katselen kyllä suurella mielenkiinnolla.
Tänään kotiseurakuntani Keuruun kirkossa ihalin alttarin luona olevaa lasimaalusta.
Tiffany lasiteokset ovat minulle helmiä taiteen joukossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 17:12

Itse en ole maalannut lasi töitä.Siskoni kävi vuosia maalaamassa posliinia.Olivat kauniita. Myös kuvissa erittän viehättäviä ja monen värisiä. Sehän kivaa kun se on niin monen kirjavaa,väreiltään. Taidetta mielelläni käyn katsomassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 17:14

sormella ikkunoihin / lasiinpiirtelyä tuli lapsena harrastettua, eikä äiti siitä tykännyt lainkaan.
en ole koskaan harrastanut lasimaalausta, ja tuskin siihen hurahdan vastakaan.
mutta hieno juttu ken sen taitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 19:54

Joskus kauan sitten tuli harrastettua jos miäkin askartelua..
Enää ei tule tehtyä kuin joulun alla piirrettyä ikkunaan talvimaisema saippuan ja vesivärien kera...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 21:07

En maalaa lasia enkä muutenkaan harrasta lasitöitä,mutta ne ovat kyllä kauniita.Lappeenrannan kaupungin kirkossa on ihana lasimaalaus alttaritauluna.Mieheni sisko tekee kauniita lasitöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 21:47

En harrasta..oli kyllä todella upeita mitä laitoit meidän iloksi katsella..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2010 - 23:57

Tuon lajin taideteokset eivät ole minun sormieni hallittavissa.