Mikä on jäniksen maksassa oleva sininen n. 2 cm pitkä lisäke?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.11.2010 - 22:02

"maksa ja munuaiset. Irrota maksasta sappi."
wikikko.info/wiki/Riistan_k%...%A4sittely
Jäniksen suolistaminen
* Avaa vatsaontelo reisien kohdalta rintalastaa päin esimerkiksi pitkin vatsan keskilinjaa puukolla viiltäen vähän matkaa ja sitten käsin avaamalla sen verran että saat käden jäniksen sisälle. Avausviilto voi olla myös poikittainen vatsan takaosassa.
* Poista suolisto, maksa ja munuaiset. Irrota maksasta sappi.
* Puhkaise puukolla rintakehän kalvo ja poista keuhkot ja sydän ...

"maksan ja munuaisen kadmiumpitoisuus sen sijaan on niin korkea, että niitä ei ole suositeltavaa käyttää ravinnoksi. "
www.eralehti.fi/ajankohtaist...n-ja2.aspx

Kysyjän kommentti

Asiallinen ja paljon tietoa antava.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.11.2010 - 19:47

Sappi olisiko .Oma arvaus. Siellä on sydän ,maksa ja munuaiset.Meni suteen taikka saveen niin sappi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 21:54

Sappi sevarmaan kiehuu..maksan lisäkkeenä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 19:21

5.Moos.14:7 Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat: kamelia, jänistä ja tamaania, jotka kyllä märehtivät, mutta joilla ei ole sorkkia: ne olkoot teille saastaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 19:30

Sappea minäkin epäilen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 20:00

en ole varma mutta olisko sappi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2010 - 23:52

On tainut hilpaista huiviinsa metsämiehen luontoon heittämän sinisävyisen tietyn voimajuoman korkin.