Onko sinulla hyvä numeromuisti?

Miulla oli ennen hyvä puhelinnumeromuisti,mutta nyt ei ole ja se on kännykän ansiota.

Avainsanat: numeromuisti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.11.2010 - 10:24

Ennen minäkin muistin kaikkien puhelinnumerot nyt en välillä meinaa edes omaani muistaa. Ja ennen muistin tuttavieni autonrekisteritunnuksetkin ja syntymäpäivät, nyt ei mielessä enää pysy.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.11.2010 - 10:07

Ei ole kovin hyvä numeromuisti.En musta koskaan edes omaani.Onneksi pankkikortin tunnusluku on muistissa pysynyt.Eipä kovin hyvä nimen muisti ole myöskään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 11:21

On edelleen ja se on peruja jo ihan lapsesta asti..
Ja ennen muinoin kun istuin kassalla työssä piti opetella kaikki päivän tarjoukset ulkoa ja piti muistaa hinnat myös koko kaupan tuotteista, olihan meillä sellaiset vihot josta silloin voisi luntata mutta kun kiirettä piti niin pakkohan tuo oli ulkoa opetella...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 11:55

En hetkeä pitempään muista mitään.Niin se vaan on käynyt.Omaa puhelinnumeroa en ole oppinut muistamaan.Se nauratta toisia ,minua ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 12:30

Onhan minulle tuollainen lahja suotu. Kaikki tarpeelliset muistan ilman suurempia ponnistuksia. Työelämässä jouduin paljon tekemisiin numeroiden kanssa. Taitaa olla ammattitauti, josta ei parane. Muistivärkin ylläpito vaatii kuitenkin jatkuvaa käyttöä.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 14:11

Aiemmin muistin kun oli pakko. Nyt esim puhelinnumeroita ei tarvi muistaa kun ne kännykästä löytyy nimellä. Lisäksi on laskukoneet ja googlet ym mistä numeroita löytyy tosi nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 15:08

kyllä on jos on tarve muistaa joku esim. vaikkapa puhelinnumero, mutta turha olemattomilla numeroilla muistiaan rasittaa, on niin paljon muistettavaa muutakin ;)

(ennen piti opetella viinannumerotkin ulkoa ravintolakoulussa, ja siinä vasta oli muistamista )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 15:25

Ei enää niin kovin hyvä. En edes yritä pitää mielessäni puh.numeroita kännyköihin...omani muistan, vielä. Muuta muistettavaa on siitäkin edestä. Työssäni nimittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 16:10

Unohda kaikki mitä kuulet, muista kaikki minkä näet ja tee vain se minkä ymmärrät, kiinalainen suunnitteluohje. Sitä minä olen yrittänyt noudattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 17:01

muistan oman ja 2 muuta puhelinnumeroa ulkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 18:33

suht.koht.hyvä. Onneksi ei se ole renkannut, vaikka infarkti aivoissa kävikin. Muisti pelaa kuin tylsä partaveitsi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 19:20

Puhelinnumeroita en muista kuin juuri ja juuri omani. Sen sijaan omat ja perheenjäsenten henkilötunnukset ja pankkikorttien tunnusluvut ovat hyvin muistissani. Olen myös hyvä muistamaan lähimmäsiteni syntymäajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 23:37

Erittäin hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 17:36

Ei ole hyvä numero muisti. xD Muistan vaan omat tärkeät jutut, ja niistäkin aina epäilen että "olikos se nyt niin?"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 22:47

Nykyään on numeromuisti mennyt...kun kännykässä on kaikkien numerot...ennen muisti puhelin-numerot hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2010 - 23:37

On toki, on. Sitä vain en muista kenelle ne kuuluu.