Uskotko aina Googlen "Ehdotettamaa reittiä" ?

Googlen Ajo-ohjeiden "Ehdotettua reittiä" ei kannata noudattaa orjallisesti, olen vuosia ihmetellyt miten se kolmessa eri reittivaihtoehdossa neuvoo aivan hölmösti, aina kiertämään loppumatkan metsäteiden kautta, ei muka saisi ajaa Kärköläntietä ihan perille asti.

Kokeile vaikka tätä: maps.google.com/
napsauta: "Hanki reittiohjeet"
Lähtö: A 00700 Helsinki (Helsinki, Malmintori)
Kohde: B Kaupinkulmantie 17, Nummi-Pusula
Suurenna kuvaa kohteeseen B, katso 3 eri reittivaihtoehtoa

Onko tullut vastaavia tilanteita eteen ?

Avainsanat: googlen kartta ajo-ohjeet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.11.2010 - 13:49

En itse tarvi googlen ajoreittejä, mutta minulla kävi Lahdesta vieraita ja google neuvoi loppupäässä jollekin karjapolulle ne, tie joka ei ole ollut käytössä ainakaan paljon.
Kertoivat, että se näyttää lyhintä reittiä, suorin olisi ollut asfalttitie hyvässä kunnossa.

Kysyjän kommentti

En puhunut navigaattoreista, tässä vähän samanlainen kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2010 - 08:13

TomTom kertoo minulle reitin, jos tarvitsen ajoreittitietoja kotimaassa.
eikä kaikki nekään ohjeet ole aivan parhaimpia reittejä,
vaikka olen päivittänyt TomTomin.
mutta hälyttää sentään valvontakamerat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 08:14

Ei siihen aina pidä uskoa, voi joutua hornan tuuttiin. Mentiin viimeksi vihtiin ja menimme ohjeen mukaan . Mutta meni kivasti, koskaan aikaisemmen ei oltu tuon kautta ajettu.Mutta on tapauksia että ollut eri kaupungissakin. Ei meillä kuitenkaan. Aina sama kaupunki sentään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 08:21

Tom Tom on meillä käytössä ja siinähän on valinnaisena erilaisia reittejä lyhyt ym, ja sen avulla meillä matkat sujuu, mieheni päivittää sitä riittävän usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 09:25

Noi uudet moottoritiet ja yhdystiet ei aina ehdi kaikkiin päivityksiin mukaan. Navigaattori käskee tekeen umpparit jos mahdollista, mutta siihenhän menee usein monta kilometriä ja sitten kun käännyt niin taas on edessä peltoa tms navissa. Yleensä tulostelen kartan parista eri kohteesta ja tarkastan etukäteen mistä voi mennä jos toinen reitti ei onnistu tai näytä mahdolliselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 10:49

No kyllä useinmiten uskon googlen reitteihin, mutta en ole niitä kovin paljoa tarvinnut...

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 14.11.2010 - 14:02

Käytän Nokian E72 suunnistamiseen. Yleensä se kertoo reitit hyvin ja pääseehän sen ehdottamaa optimaalireittiä myös itse asetuksista muokkaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 21:02

Kyllä minä olen ainakin löytänyt hyvät reitit...silloin kun olen tarvinnut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 18:45

Nyt sitten selvesi sekin, miksi viime talvena ajettiin ympyrää. Tuli matkaa tuplaten enemmän, mitä todellisuudessa olisi pitänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 17:21

Sieltä tulee kyllä katsottua reittejä, mutta en luota niihin täysin.. pitää aina vähän soveltaa oman suuntavaiston mukaan. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2010 - 23:14

Uskoin kerran ja kannatti uskoa - perille pääsin. Melkein - sillä sitä googlekaan ei tiennyt että olivat väsänneet uuden tien loppupäähän. Piti käyttää omaa googlea eli järkeilyä jonka avulla pääsin perille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 11:44

Kyllä pitää itse soveltaa ja suunnitella. Muuten tulee ajeltua missä sattuu.