Mikä on elämän tarkoitus?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2010 - 21:17

kun kysyit kategoriassa "koti ja puutarha" niin voisi vaikka sananlaskun mukaan vastata

- puutarhan hoito -

rajavartija.blogspot.com/201...rkeaa.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2010 - 21:48

Pahan karkoitus. www.youtube.com/watch?v=0Qh0_aBCwwY

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 22:03

Lisääntyä ja täyttää maa. Ainakin joidenkin uskojen mukaan.

www.vapaa-ajattelijat.fi/leh...oitus.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 22:20

Topeliuksen sanoin: " Se mikä on pysyväistä ja antaa elämälle arvon, ei ole maine, ei ylistykset. Se on se tehtävä, olkoon suuri tai pieni, jonka hyväksi olemme eläneet."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 00:43

Pitäisi touhuta edes jotain (joka ei vahingoita muita), jotta ei pitkästy kuoleman odottamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 09:27

elämän tarkoitus on etsiä elämän tarkoitusta.

Lähteet:
omaa mietiskelyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 09:33

Kaikki muu on elämässä turhaa paitsi puutarhan hoito.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 10:51

Lisääntyä jotta elämä jatkuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 11:41

Kaikki muu on elämässä turhaa paitsi purjehtiminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 13:11

Elämän tarkoitus on murheen karkoitus. Tekee sen sitten millä tavalla tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 16:22

Linnunradan käsikirjassa liftareille sen sanotaan olevan 42.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 18:56

Elämän tarkoitus on yleensä nimitys filosofiselle kysymykselle, miksi ihmiset elävät, mikä on heidän elämänsä tavoite tai miksi koko maailma on olemassa. Yksi yleinen vastaus nykyään on se, että elämällä ei ole ulkoa päin annettua tarkoitusta. Toisaalta elämän tarkoituksen etsiminen kiehtoo ihmisiä vuosituhannesta toiseen. Ihmisrodun elävä edustaja kohtaa kuolevaisuutensa ja pohtii elämää ja sen tarkoitusta. Keitä me olemme, mistä tulemme - mikä on elämän hetken tarkoitus?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 19:09

Nautiskelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 20:10

Elämä on koulu, joka tulisi elää niin, että pääsee luokaltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 12:42

Elämä itse on elämän tarkoitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 16:55

Ompa aika laajalta alalta kysymys, mutta niinhän sen pitääkin olla, koska koko elämästä on kyse.
Sitä kun voi tarkastella joka ikakauden osalta erikseenkin.
Jos nyt just kysyisin joulun alla 3 vuotiaalta, mikä sinun elämäsi tarkoitus on. Pieni voisi vastata,
että joulu. sillä sehän on se suuri salaperäinen juttu, josta kuiskaten puhutaan ja se tekee sen
niin jännittäväksi.
Maailma ottaa nuoren avosylin vastaan. Onhan tulevaisuus avarana edessä ja jännittävänä.
Se on kuin kirkas hohtava kuin saippuakupla, joka vain odottaa sisään astujaa.
Keski-ikä on jo antanut useimmille ammatin, kodin, lapset ja suhteellisen hyvän ja tasaisen elämän
ajankohdan.
Mutta nyt iäkkäänä hyvin usein mietin mikä on ollut minun elämäni tarkoitus, kun kaiken näen
taakse katsomalla ja usein aamuisin kun herään ajatus tulee kiitoksen kanssa mieleen, mutta
on siinä kyllä kysymysmerkkikin. Onko näillä kovilla kipu- ja särkypaikoilla jokin tehtävä vielä minulle.

Koko tie ei ole näkyvissä, mutta valo riittää eteenpäin kulkemiseen. Näin vaellan Luojan lapsena usein varovasti----, mutta kuitenkin hyvin varmana. Tiedän, että huomennakin on valoa ja lopulta päämäärässä---- on täysin valoisaa.

Aleksis Kiven sanoin:"Kaikki hyvä annetaan meille ylhäältä".

Lähteet:
Omia ajatuksen rippeitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2010 - 23:09

Pysyä elävänä niin kauan kuin elää.