Kävin tänään lääkärissä selänsairauden vuoksi, on todella vakava minun tilani ja kivut kovat, lähete kipuklinikalle, mikä se on?

Lisätty: 09.11.2010 - 14:39

Tyksissä se paikka on ja lääkäri sanoi että sitä kautta saisin myös olkapään pinteeseen leikkauksen

Lisätty: 09.11.2010 - 14:52

Mitä siellä kipuklinikalla minulle voitaisiin tehdä, en netistä mitään tietoa oikein löydä.

Avainsanat: kipuklinikka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2010 - 15:07

Kipuklinikalla pyritään auttamaan vaikeista ja pitkään jatkuneista kipuongelmista
kärsiviä potilaita. Kipuklinikalla työskentelee eri erikoisalojen lääkäreitä.
Kunkin potilaan kipuongelma selvitetään mahdollisimman
perusteellisesti. Selvitysten perusteella suunnitellaan hoito ja kuntoutus, joita
lähdetään toteuttamaan yhteistyössä omalääkärin/perusterveydenhoidon kanssa.

Lähteet:
TYKsin kipuklinikka

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2010 - 15:26

Suunnitellaan hoito ja kuntoutu, ja leikkaukset vapauttavat nuo pinteessä olevat hermot.
Mene vain iloisin mielin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 16:41

Vanha äitini pääsi niskakivuista kipuklinikalle. Sille tehtiin tarkka kysely kaavakkeitten muodossa kivusta. Sieltä sai lääkettä sellaista mikä auttoi kun muualta ei onnistunut apua saamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 17:37

Kipuklinikka on ok, kuten ylläolevista vastauksista jo ilmeneekin. Sen sijaan kyllä epäröisin puukotettavaksi menoa. Itse kokeilisin ensin vaihtoehtoista hoitoa esim. jäsenkorjausta ainakin tuohon hermopinteeseen.

www.anttiheikkila.com/index....amp;sivu=3

Kirurgi, ortopedi ja traumatologian erikoislääkäri Antti Heikkilä on aikoinaan tehnyt paljonkin selkäleikkauksia, mutta nykyään pyrkii hoitamaan potilaat ilman leikkauksia ja lääkkeitä. Oheisessas linkissä vähän enemmän tietoa.

Toivottavasti saat vaivaasi apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 17:43

Kipuklinikalla etsitään keinot helpottaa kovaa ja usein kroonista kipua, tähtää siis kuntoukseen. Toivon todella, että saat sieltä tehokkaan helpotuksen kipuihisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 18:02

Ole kiitollinen, että sinne pääset, minä 5 vuotta Helsingissä pyysin pääsyä sinne, mutta ei tippunut.
alimmat kylkiluut hankaavat lonkka-tai onko se nyt suoliluun päätä ja kipu oli vlatava jo lopuksi.
Päästyäni tänne Keski-Suomen alueelle sain tutkimusten jälkeen lähetten otopedlle ja alle kuukaudessa
Jyväskylän kipuklinikalle.
Selkäytimeen kolmen myrkyn pistos ja sitten kahden viikon päästä aloin syömään voimakaita opioidi-
kipilääkkeitä sekä keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Olo on aivan taivalinen, ei nyt terveen veroinen, mutta ei tarvi kipujen kanssa itkeä ja sunnitella itsaria. Jotain apua olen saanut ja olen kiitollinen.
Kohtelu on ystävällistä ja he seuraavat tilannetta, niinkauan kuin tapaus vaatii ja sovittavat lääkityksen sen mukaan.
Mene ihmessä kun pääset, se on jo lottovoiton arvoinen asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 11:09

Kivut ovat ikävä asia, en tiedä millainen on Turun kipuklinikka, mutta Helsingin vastaavasta olen lukenut paljon hyvää palautetta. Noilla klinikoilla on kivun asiantuntijoita, sehän se pointti on, kaikki kun eivät tunne (siis lääkäritkään) kipuun liittyviä asioita tarpeeksi hyvin. Tuo tilaisuus hoitoon täytyy käyttää hyväksi kun sellaisen saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 13:17

Anestesialääkärin antamaa hoitoa ja lääkitystä kroonista kipua kärsiville. Tosi tehokas paikka omana kokemuksena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2010 - 19:14

Tuttu paikka. Siellä autetaan ihmistä kestämään kivut ja tulemaan niiden kanssa sinuiksi.
Ei siellä parane - sen tiedän kokemuksesta.