-m-
Kysytty: 08.11.2010 - 09:18

Onko sinun autossasi kitka- vai nastarenkaat. Kumpi parempi?

Avainsanat: kitkarengas nastarengas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2010 - 15:10

Kokemusta on molemmista. Täällä maaseudulla on ehdottomasti oltava nastarenkaat.

Kysyjän kommentti

Mielipidekysymyshän tämä on, mutta maalla asuvalle nastat on ainoa oikea vaihtoehto.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.11.2010 - 09:50

Kitkarenkaat. Näillä pärjää Helsingin seudulla hyvin, pohjoisempana taitaa nastat olla paremmat. Kitkarenkailla säästyy renkaidenvaihtohässäkältä, renkaat eivät myöskään kuluta tienpintoja kuten nastat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 09:59

kesärenkailla vielä lipsuttelen, kellarissa nastarenkaat. kitkarenkailla en ole koskaan ajanut. makuasia ja myös kait riippuu siitä missä lumimaailmassa asustelee, Utsjoella vai Hangossa.
sekä myös siitä oletko sunnuntaiautoilija vai päivittäin pitkiä matkoja ajava.

mutta tällä sivustolla voit lueskella puolesta ja vastaan:
vianor.fi/nastatvaikitkat_fi
sekä täällä:
www.nokianrenkaat.fi/nastatvaikitkat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 10:11

Meillä nastarenkaat on, paremmuudesta en tiedä kun ei ole ajettu kitkarenkailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 10:45

nastarenkaat ovat autossani. Kitkarenkaista minulle on hyvin vähän kokemusta, mutta varmaan molempi parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 16:32

Meillä aina vaihdetaan alle nastarenkaat. Talvella voi olla paljon jäisiä tienpintoja .Siinä nastarenkaat pitää paremmin kun ne pureutuu jäänpintaan.Kitka taasen jos paljon pakkasta lunta eikä niikään jääkeliä.Silloin voi luottaa kitkarenkaisiinkin.Tässä paljon ollut sellaisia talvia että sataa räntää ja vettä mikä jäätyy hetkessä tienpintaan.Viimetalvi oli kunnon lumi ja pakkas talvi. Ei ollut jäätiköitä.Mutta mistä sen tietää.Luotamme enemmän nastoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 18:05

Normi nastat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 19:20

Ajan vielä suvikumeilla. Varastossa on auton mukana tulleet nastoitetut "läskit" joita ei taida saada ajettua loppuun millään ilveellä.
Seuraavat ostamani talvipyörät ovat ilman nastoja.
On paljon helpompi lähteä talvella manner Eurooppaan missä nastarenkaat on kielletty.
On paljon sellaisia kuskeja jotka eivät onnistu millään pyörillä talvikelissä?

Vielä on liiterissä nastattomat talvipyörät mutta ovat tuuman pienempää kokoa.
Edellisissä autoissani käytytin kolmea rengaskertaa tapreen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 19:31

joku suosii kitkoja mutta kaillia lapsieni autoilla on nastat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 21:24

Meillä on nastarenkaat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 09:58

Meillä ovat nytten nastarenkaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2010 - 18:30

Olen käyttänyt molempia. En osaa sanoa, molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Nyt on nastarenkaat, kohisevat sulalla huomattavasti enemmän kuin kitkat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 20:52

Nastat on ja pysyykin talvikäytössä. Kitkat kot kot.