Oletko jo ostanut joulukinkkua ja paistanut sen?

Eilen ostin pikkukinkun painoi 2.5 kg,paistan sen huomenna ja tarjoan sen paahtokasvisten ja perunoiden kera.

Avainsanat: ruokaa rakkaudella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.11.2010 - 10:08

Olen katsellut kinnkuja mutta en vielä ole ostanut . Jos tulisi niin kylmää, että leiuvinuuniin laiittaisi valkeen .Niin johan mieli muuttuisi. Onhan se hyvää ohuiksi siivuiksi vaikka leivälle. Se muhii kyllä leivinuunissa tosi hyväksi ja kypsäksi ,kun ei hättäile.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.11.2010 - 10:13

En ole ostanut, en joulunakaan osta, kalkkuna on meillä maistunut paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2010 - 10:43

En todellakaan osta tuo kuuluu Jouluun, en edes pikkujoulksi kinkkua hommaa..
Se menettää tuon makunsa Jouluna jos sitä on jo aikaisemmin napsinut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2010 - 13:12

En minä varsinaisesti yksin kun olen tai korkentaan kaksin mitään joulukinkkua varsinaisesti osta ja laita.
Niitä pikkurullia ostan joko valmiina tai raakana ja paistan itse, että saan nauttia tuoksusta kotona..
Se oli ennen juhlaa, kun mieheni vielä eli ja aattoa vasten yönä laittoi illalla kinkun mittareineen uuniin ja
aamuyöllä sitten se oli valmista. Kinkku oli silloin iso, sillä syöjiäkin oli enempi, minne lie kukin karannut nyt. Kyllä minä adventtina pienen kinkkurullan ostan nykyisin jo ennemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2010 - 13:45

No en todellakaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2010 - 14:46

En ole ostanut ja voi olla etten osta jouluksikaan. Poron- tai hirvenpaistin ajattelin paistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2010 - 15:36

Harkitsin asiaa.
Mutta tyypillisesti olen laittanut sen jouluaatoksi.
Jos on loppunut pikkukinkun olen paistanut väliviikolla.
Täytyy kysyä tänäkin vuona perheeltä että haluavatko nyt mitään kinkkua jouluksi.
Yleensä saan vastauksen että kinkku on pakko olla ja mielummin iso - näin toiveruokana se on maistunut paremmalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2010 - 21:31

En ole. Muutamat tuttavat jo syövät kuulemma jo toista paistamaansa kinkkua... Minä haluan syödä kinkkua vasta jouluna, siten ei siihen herkkuun kyllästy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2010 - 22:41

En vielä. Jouluaattoyöksi tuollaisen 10 kg kinkun perinteisesti uuniin laitan ja koko yön pelkään, että kinkkupussi hajoaa ja rasvat valuu lattialle. Perinne sekin. Saattaapi olla että pienen pikkujoulukinkun hankin jo aiemmin, mutta vielä ei ole aika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 11:47

ostan vasta joulukuussa ja tarjoilemme jouluna.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 08.11.2010 - 12:01

Meillä joulukinkkua syödään vain jouluna. Tähtitorttuja paistellaankin sitten pitkin vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 18:40

Nami, nami mitä herkkua. Vielä en ole ostanut, mutta ruukaan pikkukinkun paistaa ennen aattoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 12:33

Saako nyt jo joulukinkkuakin, en ole huomannut? En kyllä kinkkua paista edes jouluna, meillä on erilainen joulu eli joitain muita herkkuja. Valmista a la Stockmann-kinkkua ostan kyllä ennen joulua joko leikkeleenä tai sitten pienenä palana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.11.2010 - 22:18

Minulla on lapa tuolla pakkasessa, jos saisi vaikka tuossa Itsenäisyyspäivän tienoilla sen paistettua.