Venäjältä tulossa dobermanniurospentu. Typistettyjen korvien hoito-ohjeita kaivataan, miel. suomeksi.

Lisätty: 05.11.2010 - 18:18

Kysyin siis ohjeita enkä mielipidettä siitä saako korvat typistää vai ei! Tiedän myös että se Suomessa kiellettyä, näyttelyihin ei voi osallistua jne.

Lisätty: 06.11.2010 - 10:33

Kiitos teille, jotka laitoitte noita keskustelupalsta vinkkejä. Voitte itse mennä niille kertomaan mielipiteitänne asiasta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2010 - 12:41

eläinlääkäri osaa tuohonkin kysymykseen vastata parhaiten.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.11.2010 - 13:30

Koiran hännän tai korvien typistys koiran ulkonäön vuoksi on kielletty. Vuonna 2001 tai sen jälkeen syntynyt koira, ...
wwwb.mmm.fi/el/julk/tavlemmikki.html
keskustelu.suomi24.fi/node/2866768
keskustelu.suomi24.fi/node/3768605

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 13:38

Kuinka ihmeessä Suomeen saa tuoda koiran, jonka korvat on typistetty! Onneksi moista kidutusta ei enää Suomessa saa koirille tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 18:27

Koira parka!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 20:34

Jo vain. Siitäs se ihmettely alkoi. Alkuperin taisi olla kyllä maininta, ettei säälittelyä kaivata. Jos olisin halunnut tiukan vartio doberin ton nykyisen lupsakan seuraneidin tilalle( luppakorvat ja pitkä siimahäntä), niin tottakait se pimee kulkija säikkyy enempi sitä leikattua tyyppiä. Kyllä tietty tämäkin on kerran mennyt sen ns ärsytyskynnyksen yli elikkäs ei tullut minulle saikku reissua, mutta iso paha mies kyllä sai kyytiä..
Itse asiaan: Jos se typistely homma on tehty kunnolla ja ruskii elukkatohtorilla, niin ei se tarvitse mitään sn ihmeempää jatkohoitoa. Tessu voi joskus pikkasen tassullaan kutitella korviaan, mutta niin ne tekee nää luppakorvatkin. Pääasia, että putsaat silloin tällöin vaikut ja muut mömmöt korvista. Ei muuta ku se on sitten minimissään 10 km lenkkeilyä päivässä seuraavat 10 v tessun hankinnasta...pyhät arjet, aurinkokelit ja sateet ;-))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2010 - 10:07

tässä linkki keskustelupalstaan..

portti.iltalehti.fi/keskuste...p?t=106406

Olen todella huolissani, koska tuolta kun tulee näitä typistettyjä ovat todella huonosti tejtyjä..