Onko postin jakelu takkuillut teillä,oletko huomannut mitään erikoista?

Meillä tuli posti eilen kaksikertaa.

Avainsanat: posti itella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2010 - 12:48

Pari päivää on posti ollut tulematta. Täällä Turussahan pyörii pistelakkojen sarja. Ei siitä sen kummempaa haittaa ole.

Tässä tapauksessa työntekijät ovat oikealla asialla. Mitähän siitä tulisi kun kaikenmaailman ulkolaiset yritykset alkaisivat jakamaan postia suuremmissa asutuskeskuksissa ja veronmaksajat kustantaisivat haja-asutusalueiden postin jakelun.
Ainoastaan monopoliasemassa olevalle yritykselle voidaan asettaa valtiovallan toimesta rasitteitta. Kuten postin jakaminen haja-asutusalueille. Pitäköön Itella tuon monopoliasemansa.

Taannoin vapautettiin kilpailulle puhelinverkot ja alueellinen monopoliasema purettiin. Nyt näkyy lopputulos, raha ratkaisee. Kiinteää laajakaistaa ei saa syrjäseuduille edes rahallakaan. Jos sattuu saamaan niin kalliimpi on kuin muualla. Muussa toteutustavassa kustannuksiin osallistuu veronmaksajat.

Onneksi sentään paikallisilla sähkönsiirtoyhtiöillä on vielä monopoliasema omalla alueellaan. Nyt saa kuitenkin tuo viimeisessäkin korpimökissä asusteleva henkilö sähkönsä samalla siirtohinnalla kuin muutkin asiakkaat.

Lähteet:
muistilokero

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.11.2010 - 12:50

Ei eilen jaettu meidän kulmille postia, tänään tuli sitten useampi lasku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 13:03

Keskiviikkona ei postia jaettu lainkaan, muuten en ole huomannut mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 13:36

Viime viikolla ei yhtenä päivän tullut postia lainkaan, sen jälkeen on toiminut kyllä. Edellisen pvn posti tuli silloin seuraavana päivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 13:57

kahteen päivään ei ole postia näkynyt!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 14:18

Ei meillä olla huomattu mitään. Vaikka posti tonne kilometrin päähän tuleekin.Lehti on saapunut. Ja muukin posti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 18:48

ei mitään takkuilua, laskut ovat jälkijunassa ja se on hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 20:18

Enpä ole mitään huomannut, laskut tulevat kuitenkin :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.11.2010 - 22:02

Perjantaina ainakin posti tuli laatikkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 17:33

Vähän hittaampaa kuin yleensä on ollut postin kulku, mutta ei mitään sen kummempaa ole sattunut. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 18:56

Ei ole haitaksi asti ollut. Turussa taitaa vieläkin jumittaa.