Pienellä nopeudella peugeot 407/-07:n ohjauspyörässä tuntuu tärinää. Tehostin vaihdettu, ei auta. Missä vika?

Lisätty: 05.11.2010 - 12:09

Renkaat tasapainotettu ja ilmat tarkistettu hiljattain. Ei auta ja miksi vain pienillä nopeuksilla?

Avainsanat: tärinä sw 407 peugeot ohjaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2010 - 13:10

Eikö etupyörien suuntausta (aurauskulmia) ole tarkistettu ? Työ (kunnon mittalaitteiden kanssa) maksaa ehkä 50 - 70 e.
Pyörien suuntaus voi muuttua ajettaessa pahaan kuoppaan tai reunakiveen.
Ilmeisesti renkaissa ei ole vauriota (pattia). Ovatko eturenkaat kuluneet tasaisesti ?
Tehostimen vaihto tuntuu kyllä turhalta tuohon ongelmaan.

Kysyjän kommentti

Hyvä, kokka siis kohti korjaamoa ja aurauskulmat syyniin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.11.2010 - 10:38

Heititpä vaikean, jos korjaamollakaan ei pystytty sitä selvittämään.
Kai siitä on tarkistettu renkaiden tasapainotus ja vanteiden suoruus?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 10:42

Onko Käyttöopas ellei hanki täältä:
fi.diplodocs.com/kayttoohje-...EOT/407-_F

Lisätty: 05.11.2010 - 13:49

Yleensä ohjaustehostimen läpi ei tärinät tule.
60-luvulla ostin miniin Goodrich vyörenkaat ja ne ei olleet pyöreät, keinutti hiljaa ajaessa. Vaudissa meni hyvin kun oli tasapainossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 13:04

Onko renkaiden tasapainotusta milloin viimeksi tehty? Entä onko ilmanpaineet tarkistettu?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2010 - 10:01

www.peugeot.fi/autot/esittel...?malli=407

tästä jotain tietoa...