Kauppaliikkeissä näyttää olevan jo runsaasti esillä kaikenlaista joulutavaraa. Oletko sinä jo tehnyt jouluisia ostoksia?

Minä olen hankkinut yhden pienen lahjan pikkujouluihin vietäväksi.

Avainsanat: jouluiset ostokset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2010 - 13:45

joululahjoja ostellut läpi vuoden tässä aina kun kivaa ja sopivaa on eteen tullut ja toi muu joulukrääsä saa olla ostamati , kun tein inventaarion ja totesin , et ei mitään tarvita.... kaikkia jouluun liittyvää on ihan liikaakin..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.11.2010 - 13:14

Ei ole tullut mitään ostettua vielä, paitsi nyt valkoisia kruunukynttilöitä ostin eilen, lähinnä pyhäinpäivää varten.
Paljoa ei lahjoja edes osteta, muutama välttämätön toki. Ostin tuliaisia Vilnasta ja tapaan niiden saajia ennen joulua joten se lienee yhdistetty joulu-ja muu lahja heille.
Joulussa merkitsee enemmän se tunnelma kuin lahjojen paljous ja kaupallisuus ylipäätään.

Lisätty: 09.11.2010 - 12:44

Joulukorteiksi sopivia kortteja ostin syyskuussa Visbystä - oli paria laatua kaunista talvikuvaa kaupungin ringmurista. Seuraavalla ulkomaanmatkalla ostan lisää ko. maan joulukortteja, ehtivät vielä hyvin joulutervehdyspostitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 13:20

En ole. sormet on syyhynyt kyllä kovin, ja tämän kuun aikana käytän tuplabonuksen hyödykseni. tarkoittaen että se minkä voin ostaa prismasta, ostan sieltä. loput sitten joulukuun aikana.
jalat maassa ja silleen - vaikka pukki tulee monen vuoden jälkeen ihan oikeesti paikalle, pitää olla turhia sille mummin nappisilmälle ostamatta ;);)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 13:47

En varmaan ostakkaan mitään lahjoja . Tuntuu sille.Itse valmistan mitä valmistan.Minä voin huonosti turhista ostoksista.Olen onnellisempi jos en osta tai en saa.Olen lapsillenikin tehnyt selväksi tuon. Ostan tarpeeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 15:01

Minä olen muutaman tavaran ostanut jotka joululahjaksi olen ajatellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 15:59

Ostelen yleen kaikki silloin kun tarvis on. Ei jouluksi sen kummempaa kuin lanttulooraa, kinkkua (itse paistettu) ja rosollia (itse tehty). Lapsille ja lastenlapsille ostelen pitkin vuotta mitä tarvitsevat. Tuossa ajatuksessa en odottele merkkipäiviä en jouluja. Ovat tottuneet jo siihen. Mamma sitten on asia ihan erikseen, rakas kun on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 16:48

Jouluksi ei mitään, mutta jos ensi viikolla tulisi jo Pääsiäismunia myyntiin ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 16:56

Ostelen pientä kivaa koko vuoden ajan. Nyt on kellarikomerossa 3 laatikkoaa "rääsää", pitäs nyt ajatella mitä kullekin. Kyllä se joulahjaperinne on mielestäni kanssa yksi joutava juttu.
Minulla on 9 vuotta nuorin lapsenlapsi ja toiveet on sen mukaiset, että 5 vuoden eläkerahat eivät riittäisi.
Hän lähtee Canarialle joulun jälkeen, annan rahaa vähäsen ja olen kutonut sukat.
Toiset lapset ovat jo isoja. jotain tarpeellista pientä.
Aina sovitaan, että ei sitten laiteta yhtään joululahjaa aikuisille, mutta yksi ja toinenkin on loikkimassa
välissä. Kyllähän se kiva perinne sikäli on, mutta ne varat, ne varat minulle ainakin tuottaa ongelmia.
No eiköhän sitä selvitä tästäkin joulusta ja joulunalusviikoista, hyvällä mielellä vain.
,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 17:14

Pojalleni olen jo ostanut lahjat, mieheni kanssa emme osta lahjoja vaan nekin rahat käytetään mieluummin matkustamiseen. Joulu on meille hiljentymisen ja rauhoittumisen aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 22:12

En ole ostanut vielä mitään. Sitten joulukuussa ryhdyn puuhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 00:27

Vielä en ole ehtinyt ostoksille, mutta aloitan hyvissä ajoin. En voi sietää jouluruuhkaa, viimesille päiville en aio ostoksia jättää. Enimmäkseen lapsille ostan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 06:57

Aloin ostella jo tammikuussa joten nyt on jo aimo kasa, kuuseen taas ostelen pikapuoliin uusia nauhoja ja latvatähden sähköisen viime vuonna tuo teki tenän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 10:00

Olen ostanut joululahjoja jo.Lapsenlapsille ja hieman omillekkin lapsille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.11.2010 - 21:50

Minä ostan pitkin vuotta jouluisia ostoksia. Melkein kaikki lahjat on jo ostettu ja tehty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 17:47

en, pitäisi varmaan jo alkaa kattelemaan joululahjoja muille:)