Mitä tarkoittaa ja onko vaarallista?

Toissa iltana koneeni ilmoitti,että riita IP-osoitteiden välillä ja joku toinen käyttää konettani.Tämä on asia mitä en itse ymmärrä.

Avainsanat: ip-osoite

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2010 - 11:59

Vaarallistakin voi olla, mutta tuskimpa sinulla.

Jos sinulla on kiinteä laajakaista yhteys, niin käynnistele ADSL-modeemisi uudelleen (sähköt pois ja laske kahteenkymmeneen ja sähköt takaisin). Yhteydessä saattaa operaattorilla ollut ongelmia ja käynnistäneet omat laitteensa uudelleen. Tällöin IP-osoite on ikäänkuin kadonnut ja vaatii tuon modeemin uudelleenkäynnistyksen, ennekuin tokenee.
Muussakin tapauksessa uudelleenkäynnistys auttanee asiassa.

Lähteet:
muistilokero

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2010 - 11:01

kuulostaa huolestuttavalta, itse ottaisin yhteyttä johonkin asiantuntijaan ...

(varoitus on joko jonkun 'virusfirman' markkinointikikka tai sitten joku todella on päässyt käsiksi vehkeisiisi ja yrittää sinun nimissäsi tehdä laittomuuksia)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 11:32

käytätkö langatonta yhteyttä, oletko suojannut yhteytesi? entä koneesi?
windows.microsoft.com/fi-FI/...ore-secure

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 09:40

joskus naapuri pystyy käyttämään toisen konetta jos ei ole omaansa esim maksanut..
Sammutapa kone ja anna olla hetken poissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.11.2010 - 21:46

Onko mikään enää turvallista - hmmm...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 19:01

Kone kiinni, ja uudelleen auki. Herjaako vielä samaa? Sitten yhteys ammatti immeiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 10:30

kuulostaa siltä että joku on hakkeroinut tietokonellesi