Oletko törmännyt tällaiseen käytäntöön ? Väärä hinta ... saat ostoksen ilmaiseksi

www.taloussanomat.fi/kauppa/...1014967/12

täytyypä olla tarkkana

Avainsanat: väärä hinta hyvitys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.10.2010 - 13:14

En ole törmännyt moiseen.
Täällä on vain Euromarket ja sekään tuskin kuuluu samaan ketjuun. Ilmaiseksi olen kyllä saanut tinkimällä kaupan päälle jotain pientä.
"Samanlaisen hyvityksen kauppa lupaa myös, jos hyllystä löytyy ruokaa, jossa on vanhentunut päivämäärä. " Saako sen vanhentuneen tuotteen ilmaiseksi?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.10.2010 - 13:31

olen kyllä kuullut että jos tuotteessa on hyllyssä vanha päiväys, saat vastaavan uuden.
kerran ostin 6-packin colaa. varmaan myyjä huomasi ostokset maksettuani ja vetäessään sitä kuittia käsissään että colat puuttuivat listasta kokonaan. eipä siinä auttanut enää mikään - eikä kyllä sanonutkaan.
kerran ostin 12-packin kaljaa ja tupakkiaskin. maksoin jotaan 5ecee....no haloo!!
jollei myyjällä naksuta ollenkaan niin menköön vaikka sen palkasta - en rupee oikoon.
tietty - ihmisluonto on että itelle enemmän ja halvemmalla eli nuristaan jos liikaa pitäisi maksaa.
yleensä sitä sovussa siinä kassalla fundeerataan puolin ja toisin. ei oo tarvinnu riitelemään alkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 14:22

En ole törmännyt tuohon käytäntöön, mutta tarkkana täytyy olla etenkin, jos asioi Citymarketeissa. Siellä tuppaa hinnat olemaan mitä sattuu ja tarjoustuotteetkaan eivät aina ole tarjouksia kassalla. Useammin kuin kerran olen joutunut oikomaan vääriä hintoja. Nyt olen asioinut etupäässä Stockmannin Herkussa ja siellä on hinnat samat mitä hyllyn reunoissakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 14:25

Markkinahenkilöiden juttuja. Asiakkaat sisälle vaikka millä konstilla.
Tuollainen konsti näin asiakkaan kannalta ei ole kaikkein epämiellyttävämmästä päästä.

Minusta oudoimpia on "maksa kaksi ota kolme". Kyllä siinäkin tapauksessa hinnoittelu on valmiiksi katsottu tuottavaksi. Tavoitteena on kuitenkin suuremman tavaramäärän myynti ja positiivien mielikuvan luonti asiakkaalle.

Houkutuslintu tulee mieleen kummassakin tapauksessa.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 14:58

Itselläni on käynyt niin, että epäily kassalla herännyt, tarjoustuote. Otettu enemmän ,mitä tarjous ollut.
Kun olen korjannut asiaa keskustelemalla, kassa sanonut että kyllä tämä oikein on, kun tässä koneessa se on niin. Olen monasti joutunut sanomaan että laittakaa se sinne koneelle samahinta ,mikä on tarjouskin.Että näin jokapäiväistä.Onko kusetusta vai mitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 16:22

Siwoissa kyllä on ollut ja aikaisemmin oli jos löydät yhden tuotteen jossa vanhentunut päivämäärä saat sellaisen tuotteen ilmaiseksi itsellesi uuden tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 18:54

Olen kyllä mainoksen nähnyt,mutta niin paljon on epäonnea ollut, että sellaista mahdollisuutta ei ole eteen
tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.10.2010 - 21:50

En ole, kerran huomautin väärästä hinnasta. Kauppias kävi tarkistamassa ja myi siihen hintaan mikä oli oikea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2010 - 08:18

Kyllä tällainen käytäntö oli ennen voimassa silloisen Tradekan myymälöissä. Joskus jopa itsekin osui väärän hinnan kohdalle ja tuotteen todellakin sai maksutta mukaansa. Tämän päivän käytännöstä ei ole tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2010 - 13:17

Asioin pääasiassa Stockmanilla ja siellä kyllä hinnat pitävät paikkansa. Joskus on joku lihamyyjä laittanut väärän koodin pakettiin , kas kummaa, sen paljon kalliimman eli fileen hinnan ja sen olen huomannut. Asia on korjattu mutta olen kaikki ostot silti maksanut. En käytä noita kauppoja joista tuossa on kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2010 - 14:35

Olen nähnyt tuollaisen "tarjouksen" jossain liikkeessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2010 - 20:53

Kyllä olen törmännyt sellaiseen tilanteeseen...Siwassa ja Euromarketissa..ja päiväys mennyt umpeen saa ilmaiseksi tuoreen tuotteen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2010 - 00:57

En ole älynnyt seurata näin tarkkaan, nyt täytyykin olla tarkempi. On minulla kuitissa vääriä hintoja joskus ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2010 - 01:15

en .mutta pienemmissä kaupoissa on sattunut joskus kun illallaon mennyt kauppaan . niin tarjoushintoja ei ole ohjelmoitu kassapäätteelle. kyllä on korjattu huomautettuani. usein itse kauppiason kaSSALLA ALKAA SYYTELLÄ TYÖNTEKIJÖITÄ tästä virhestä. tarjoushinnat on sominut tukkuliike ja tavarantoimittaja,kokopäivä on myyty normaalihinnoilla korjattu jos asiakas on huomauttanut.minulle tämä käytäntö on tuttua. olen palvellut suurta tukkuliikettä aikoinaan kaksikymmentävuotta.