Mihin linnut katoavat aina iltapäivisin?

Aamusta puolenpäivän tuolle puolen käy kova vipinä tuossa pihapiirin lintulaudalla, mutta iltapäivällä ei näy ristinsieluakaan.
PS. kuppi ei ole tyhjä.

Avainsanat: linnut lintulauta pihapiiri katoaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.10.2010 - 10:17

Mökkipihalle aamulla tulevat tervehtimään ja siinä sirkuttavat puoleenpäivään asti suurempana parvena. Sitten huilaavat hetken ja aloittavat iltalentonsa siinä kuuden seitsemän aikaan. Nåin on mennyt jo vuosia. Siinä mökin edustalla tuntuu olevan tiaisten ilmateitse kulkeva "moottoritie", kun samasta kohtaa aina lentävät. Ulkona istuskellessa ja katsellessa ne lentävät ohitse puolentoista metrin päästä. Vaatiihan se pappakin toisinaan pienet päiväunet. Yhdessä valvotaan ja nukutaan luonnon ihmeiden kanssa.

Lähteet:
muistilokero

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta. Onneksi eivät sentään nuo minun pihatinttini katoa kokonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.10.2010 - 18:23

Sanopa se minullekin, olen monasti ihmetellyt, mutta ehkä nyt saadaan oikein lintubongareiden vastauksia
Sinun kysymykseesi. Nukkuvatko vain oksalla pää siiven alle painetttuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 19:27

Missä lievät lepäämässä, pakkohan niiden on myös levätä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 19:55

Pitkän yön jälkeen ahnaasti syödään, välillä sulatellaan kupua. Etsitään vielä muutakin niin kauan kun se on mahdollista.Nautitaan auringosta ja valosta.Silloin ramasee kun on hyvin syöty .Kyllä ne menee niille sopivaan ja hyvään paikkaan, missä se kullakin sitten on.Puiden latvukset ja oksat.Yökisi mennään jo parempaan piiloon.

Lisätty: 27.10.2010 - 20:14

Minä ihailen aina tuota idan kuvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 09:54

Joo samaa minäkin olen ajatellut kun lintujen puuhia katselen ulos ikkunasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 13:34

mielenkiintoista...en olekaan ajatellut mutta näin se taitaa olla. ehkäpä......
ovat päiväkahvilla, nokosilla, kyläilemässä, lämmittelemässä, juoruumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 18:34

Parin tunnin tirsoja ovat vetämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2010 - 19:01

Missä ne muuten nukkuvat yönsä? En usko että puun oksalla suinkaan???

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2010 - 19:02

Linnut katoavat iltapäivisin sulattelemaan sitä ravintomäärää jonka ne ovat siihen menssä kupuunsa saaneet syötyä. Lisäksi ne lepäävät ja keräävät voimia niihin viimeisiin ruokahetkiin joiden avulla niiden täytyy selvitä (kovilla pakkasillakin) aamuun ja uutteen valoisaan hetkeen. Linnut hakevat silloin myös itseleen paikkoja joissa voivat yöpyä rauhassa ilman paleltumisen, tai häiriyksi tulemisen vaaraa.