Käytätkö kolesteroolia alentavaa lääkitystä?

Katsoitko eilen MOT ohjelman?Siinä oli otettu selvää kolesterooli lääkkeen aiheellisuudeta ja siitä miten paljon siitä on haittaa.

Avainsanat: kolesterooli lääke

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2010 - 21:52

En käytä.Katsoin motin jossa tuosta lääkkeestä kerrottiin.
Tulin siihen tulokseen että on pelkkää
lääketehtaitten markkinointia. Sillä saavat, jotka edustavat ja tuovat tulosta ,hyviä boonusrahoja ja ulkomaanmatkoja.
Terveille ihmisille kirjoitetaan reseptejä. Ihan mielettömiä määriä.Niillä esiintyy sivuvaikutuksina,hermojen vaurioitumisia ja haimatulehduksia.
Minulle määräsi omalääkäri ja miehelleni kolestroolilääkettä. Sanoi että loppuelämän lääke jota ei voi lopettaa.Mieheni sanoi ekan kuukauden jälkeen että en kohta pääse kävelemään .Hän lopetti välittömästi käytön. Eikä sen jälkeen ole käyttänyt.
Minulla vaihdettiin merkkiä ,kävi oikeeseen jalkaan.Olipa kalliita seuraavat tapletit.Söin yli vuoden.
Meillä vaihtui omalääkäri.Kerroin että meinaan lopettaa ei pussi anna myöten.
Hän kysyi, onko minulla jokin vakava sairaus .Sydäninfakti tai verisuonisairaus.Kun on määrätty.
Aikamme keskusteltua hän sanoi voin lopettaa.Olemme koekaniineja.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.10.2010 - 22:10

En käytä ja olen Antti Heikkilän kirjoja lukenut sen verran, etten tule kuunaan käyttämäänkään. En nähnyt ohjelmaa, mutta arvaan, että kupla on nyt puhjennut ja ilmennyt, että on vain lääketehtaiden ja lääkäreiden "kikka" saada lisätuloja. En kyllä usko, että kaikki lääkärit huijaavat, mutta eivät ole vain tietoisia ja toistavat kaiken mitä lääketehdas heille suuhun laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2010 - 22:42

Ei ole tarvis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.10.2010 - 23:57

En tarvitse sellaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 02:29

Katsoin ohjelman, en käytä lääkettä. Suuren kohun taisi ohjelma aiheuttaa. Ainakin on täällä meillä päin ollut päivän polttavin puheenaihe.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 09:17

vahinko etten nähnyt ohjelmaa, varmaan sen voi katsoa ylen areenassa.
en käytä kolesterolilääkkeitä,
monta eri sorttia on kokeiltu,
ei vaan sopivaa ole löytynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 09:19

En käytä eikä ole tarvettakaan. Kolesterolin ympärillä kiertäneet "huhut" ovat mielestäni täyttä puppua. Iän myötä kolesterolitaso nousee eikä se ole huolestuttavaa, näin on kerrottu viime päivinä. Lääkevalmistajat käyttävät keinojaan myyntinsä lisäämiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 10:15

Joo käytän kyllä. Tuo MOT-ohjelma kyllä pisti ajattelemaan sen tarpeellisuutta. Ovat muuten hintatasoltaan lääkkeiden halvimmasta päästä ( 3 kk / 2-3 €).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 10:50

Enpä ole käyttänyt ja liikuntaa l´harrastan joten silläkin tuo lähtee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 18:21

Monta kymmentä vuotta käytin, mutta myös jalkakipujeni ja ns,suonenvetojen eli eihän se niitä ollut vaain lihasvetoja kippuraan varsinkin yöllä Nyt olen lopettanut itse määräämänäni. Katsoin MOT ja siinä sanottiin, että yli 65 v, ei kolestrolilääkkeet auta enää yhtään mitään. jalkojen kipuilu loppu sillä siunaamalla. Triglyarvot on vähän nousu suunnassa, mutta niihin ei kolestrolilääke auta yhtään mitään.
Yhdyn Ahmat12 mielipiteeseen täysin, lääkefirman kikka on. Kuten moni muukin lääke, mutta särkylääke on pakko ottaa oikein kovaan särkyyn ja se helpottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 21:21

En käytä, sillä kolesteroliarvoni mitattiin muutama viikko sitten ja kokonaiskolesterolini on neljä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 08:19

kuulun niihin alhaisiin arvoihin ,jotka kait sit kupsahtaa ennemmin ,mut kupsahtaa täs maailmas pitää joka tapaukses ,et kait sit voi kupsahtaa tuohonkin ...niin katsoin sen ohjelman ja mieheni myös ,...hänellä on just niitä sairauksia aiheuttavia lääkkeitä,mut sanoi kyselevän nyt lääkäriltään joskos ne lopettasis sit kokonaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 06:19

Emme käytä kun on niin vähän kohollaan, ja tulee sivuoireita niistä, ruokavaliolla pidämme kolesterolin ainakin tällä tasolla.